Horner en Wolff vinden het onmogelijk om toezicht te houden op technische richtlijnen FIA Formule 1
Formule 1

Horner en Wolff vinden het onmogelijk om toezicht te houden op technische richtlijnen FIA

Horner en Wolff vinden het onmogelijk om toezicht te houden op technische richtlijnen FIA

Christian Horner en Toto Wolff zijn het met elkaar eens dat het heel erg lastig wordt om de technische richtlijnen van de FIA te laten werken. Volgens de teambazen verandert de mate van stuiteren gedurende het weekend en dan wordt het lastig om teams te bestraffen. Wolff denkt dat de grondeffectauto's het probleem zijn en dat dit probleem moet worden geadresseerd.

Horner denkt dat de FIA en de teams nog meerdere gesprekken moeten voeren. De teambaas van Red Bull Racing dat het lastig wordt om toezicht te houden op de huidige richtlijnen. 'Ik denk dat we er nog wat discussies over moeten voeren, want we moeten begrijpen hoe de FIA hier toezicht op gaat houden', zegt Horner bij Motorsport.com. 'Dat is natuurlijk vaak een probleem met dergelijke dingen. De intenties zijn goed, maar de uitvoering is cruciaal.'

Horner weet dat meerdere omstandigheden ervoor kunnen zorgen dat de mate van stuiteren verandert. 'Wat als de weersomstandigheden veranderen? Het wordt heel erg lastig om hier toezicht op te houden.' De teambaas van Red Bull denkt dat de FIA niet anders kon dan snel reageren op de klachten van de verschillende teams. 'Ze hebben gewoon gereageerd op de druk die hen werd opgelegd. Het was niet te voorkomen, want ze moesten denken aan de veiligheid. Uiteindelijk zal het heel belangrijk zijn om de data goed te begrijpen.'

Wolff: 'Grondeffectauto's het probleem'

Mercedes was één van de teams die klaagde na afloop van de Grand Prix van Azerbeidzjan. Toch is Wolff niet heel erg blij met de technical directive. 'Ik denk dat we dingen soms niet moeilijker maken dan dat ze zijn. Als je de frequentie gaat meten, dan wordt het juist heel erg lastig. Zou je een auto diskwalificeren als deze te veel stuitert maar wel de race weet te winnen? Ik twijfel eraan of ze dat zouden doen. We moeten onze koppen bij elkaar steken en kijken wat we kunnen doen om dit onder controle te krijgen.'

De Oostenrijker is het eens met Horner. 'Het stuiteren komt in meerdere gradaties gedurende het weekend. De hoeveelheid brandstof, wind en grip zijn allemaal factoren. Als het in één sessie te erg is, wat doe je dan voor de race? Ik denk dat we moeten erkennen dat de grondeffectauto's het probleem zijn en dat probleem moeten we tackelen', aldus Wolff.

Plaats reactie

666

0 reacties

Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.

Bekijk alle reacties

Meer nieuws