Voor Ferrari zag het er goed uit voor de start van de Grand Prix in Singapore. Charles Leclerc startte vanaf pole en Sainz vanaf plek vier. De Monegask verloor echter een plaats bij de start, waardoor het team gedurende de race probeerde dit op te lossen. De hoofdstrateeg van Ferrari, Iñaki Rueda, vertelt welke keuzes het team maakte.
'We wilden Red Bull Racing onder druk zetten door als eerste te stoppen', vertelt de Spanjaard, geciteerd door het Italiaanse FormulaPassion. 'Leclerc was in de 34e ronde de eerste van de leidende coureurs die een pitstop maakte om slicks te monteren', zo vervolgt Rueda. George Russell probeerde het achter in het veld al eerder, maar dat bleek op dat moment nog te vroeg.
'De pitstop was langer dan verwacht'
'We hebben het nauwlettend gevolgd toen Russell interessante tijden zou gaan neerzetten in de derde sector, de natste en moeilijkste voor slicks', vertelt Rueda. 'Zodra we zagen dat de tijden in lijn waren, zo niet sneller dan de onze, stopten we Leclerc', verklaart de hoofdstrateeg. Het doel was hierbij om een undercut te doen op de leider van de race, Sergio Pérez. 'Maar helaas blokkeerde Charles vlak voor de pitstop zijn wielen en dat dwong de monteurs om de auto te achtervolgen om banden te wisselen.'
Daardoor kwam Leclerc ook na de pitstop van Pérez achter de Red Bull-coureur terecht. 'De stop was langer dan verwacht en Red Bull kon de volgende ronde gemakkelijk tijd goedmaken', vertelt Rueda. Alhoewel Max Verstappen verder achterin het veld voor een rode band ging, heeft Ferrari daar volgens de hoofdstrateeg bewust niet over nagedacht. 'We wilden zeker weten dat we de finish zouden halen.'
Plaats reactie
0 reacties
Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.
Bekijk alle reacties