Carlos Sainz heeft drie dagen in de Ferrari-fabriek doorgebracht in een poging het probleem te vinden dat het team in Frankrijk nekte. De Spanjaard kwam op Circuit Paul Ricard als elfde over de eindstreep, teamgenoot Charles Leclerc behaalde een zestiende eindklassering. Extreme bandenslijtage limiteerde de prestaties van de twee coureurs hevig en naar aanleiding daarvan is de nieuwkomer gaan praten met de ingenieurs.
'Het is drie dagen geleden dat we dit probleem kenden en natuurlijk kunnen jullie je wel voorstellen dat we zeer verrast werden', zo opent Sainz tegenover RaceFans als hem gevraagd wordt wat eraan gedaan is om het probleem op te lossen. Hij geeft aan dat hij het zeer interessant vindt om te zien hoe men in een organisatie met de grootte van Ferrari een dergelijk probleem aan wil pakken. Men is in de korte tijd die ze hadden al op zoek gegaan naar een oplossing.
Sainz geeft aan daar een actieve rol in aangenomen te hebben. 'Ik heb alle meetings bijgestaan en actief meegedacht en deelgenomen aan discussies over hoe we dit kunnen verbeteren', bevestigt hij. Daarvoor moest hij zich melden in de fabriek in Italië, in een poging het probleem weg te werken voorafgaand aan de Grand Prix van Stiermarken. 'Ik heb de laatste drie dagen in Maranello doorgebracht en we hebben een plan opgestelde op de korte, medium en lange termijn.'
Ferrari houdt problemen
Zien we Ferrari dan in betere vorm terug in Oostenrijk? Volgens Sainz is het een probleem dat niet in drie dagen op te lossen is, ook omdat de ontwikkeling van de 2022-bolide prioriteit geniet in Maranello. 'We zijn dit jaar dus onderhevig aan de eigenschappen van de circuits en temperaturen. Wel kunnen we proberen ervan te leren', concludeert hij. Of dat in de relatief korte tijd tussen de twee races gelukt is, zien we vermoedelijk op vrijdag al.
Leclerc over extreme slijtage Ferrari
Ook Leclerc reageerde tijdens de persconferentie over de bandenslijtage van Ferrari. Zo legt de Monegask uit dat de problemen niet per definitie nieuw zijn voor zijn team: 'We hebben niet veel nieuwe dingen geleerd. We wisten eerder al dat we ze hadden. Ze waren gewoon een stuk groter op Paul Ricard. We snappen waar ze vandaan komen, maar we moeten nog zien hoe we ze oplossen.'
Voor het tweeluik in Oostenrijk hoopt de 23-jarige dat de problemen zijn verholpen, al weet hij dat nog niet zeker. Desondanks kijkt hij vol optimisme vooruit naar de races op de Red Bull Ring in Spielberg: 'Het is een van mijn favoriete banen. Ik kijk ernaar uit om hier te rijden morgen. Maar of we dan weer problemen hebben zal nog moeten blijken', besluit de tweevoudig Grand Prix-winnaar.
Plaats reactie
3 reacties
Julisela17 +81
Mijn foto's en video's zonder slipje:
http://foto04239575.x17.fun
Mijn ID op de site - ID_04239575
Gerda De Vet +800
ik zou het Sir Lewis vragen die is óók voor Pirelli en weet er a l l e s van
wg +19410
Het hielp natuurlijk niet dat de race in Le Castellet gereden werd op een groene baan. De Ferrari is al erg gevoelig voor bandenslijtage, en vandaar doen ze het momenteel alleen maar goed in de kwalificatie, maar vallen erg snel terug in de race. In frankrijk was het echter wel heel erg extreem.
Ik hoop dat ze er toch dit jaar nog op zijn minst een gedeeltelijke oplossing voor vinden.
Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.
Bekijk alle reacties