Ferrari introduceerde een nieuwe, maar eenvoudige ontwerpinnovatie in Melbourne en daarmee wist het Italiaanse team Red Bull Racing behoorlijk wat tegenstand te bieden, zo analyseert Autosport. Red Bull bracht geen nieuwe onderdelen of updates naar Australië, maar ze gaat vermoedelijk een grote update introduceren in Japan. Het Britse medium denkt dat meerdere teams het idee van Ferrari over gaan nemen.
Ferrari pakte haar eerste één-twee in tijden nadat Carlos Sainz en Charles Leclerc de Grand Prix van Australië wonnen. Max Verstappen viel uit na een aantal rondes vanwege een probleem met de remklauw rechtsachter, maar Red Bull had het hele weekend al wat issues met de balans. Sergio Pérez kaartte aan dat de bandendegradatie ook wat hoger was dan verwacht. Voor hem zat er niet meer in dan P5 nadat hij op P6 was begonnen. Ferrari introduceerde een nieuwe, maar eenvoudige oplossing in Melbourne, waarbij een vin te vinden was aan beide zijden van de bevestigingssteun van de achtervleugel, die rond de uitlaat is gevormd, op de SF-24. Het element is op de foto's amper te zien, aangezien het een beetje verborgen is door de banden (vanaf de zijkant) en de beam wing (vanaf de achterkant).
Tekst gaat verder onder de foto.
'Het is interessant dat we hier nog niet eerder iemand vleugeltjes hebben zien plaatsen, aangezien het duidelijk is toegestaan binnen dat gebied. Vooral omdat Formule 1-ontwerpers een voorliefde hebben voor het plaatsen van aerodynamische oppervlakken waar mogelijk, met apparaten zoals de T-Wing als bewijs hiervan', schrijft Autosport. 'Ondanks dat dit de eerste keer is dat we hier een vin zien, zal het waarschijnlijk iets zijn dat we andere teams gedurende het seizoen aan hun arsenaal zien toevoegen, waarbij deze pylon winglets naar verwachting zullen helpen om een deel van de warmte vanaf de uitlaat van de motorafdekking te hergebruiken en de luchtstroming naar de beam wing te verbeteren.'
Opmerkelijk is dat Ferrari ook de overstap heeft gemaakt naar een configuratie met slechts één element voor de beam wing voor de kwalificatie en de race, nadat de SF-24 aanvankelijk was voorbereid met zijn tweevoudige configuratie. Het team voelde duidelijk aan dat deze configuratie met minder downforce beter voldeed aan de eisen van het Albert Park Circuit, nadat ze haar andere oplossing tijdens de training op vrijdag had uitgeprobeerd. De achtervleugel bleef in dezelfde configuratie als tijdens de eerste twee races, waarbij de nieuwe, met lagere downforce-configuratie die naar Saudi-Arabië was gebracht, nog steeds ongebruikt en geheim was gehouden.
Red Bull geen nieuwe onderdelen, maar ze zaten niet still
Red Bull had geen nieuwe onderdelen bij de Australische Grand Prix, maar dat betekent niet dat het werk niet doorgaat. In de vroege stadia van VT1 heeft het team Verstappens auto uitgerust met extra camera's en markeringen geplaatst op het voorste bovenste wheel wake deflector panel om te bestuderen hoeveel het buigt. Er werden drie camerapods toegevoegd aan de RB20 zodat het team de gewenste beelden kon vastleggen, met een pod aan beide sidepods en een op de neusbrug waarin twee camera's zijwaarts gericht waren. Red Bull gaat naar verluidt een grote update introduceren in Japan, waarin ze meer richting het zeropod-concept zouden gaan.
Plaats reactie
0 reacties
Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.
Bekijk alle reacties