Max Verstappen zal ook na zijn Formule 1-carrière een mooie toekomst tegemoet gaan, aldus David Coulthard. De voormalige Red Bull-coureur is ervan overtuigd dat Verstappen ook na zijn F1-carrière langdurig aan de sport verbonden kan blijven, aangezien de Schot zelf vijftien jaar nadat hij met pensioen ging nog altijd aan Red Bull verbonden is. Ook zegt Coulthard dat Verstappens authenticiteit aantrekkelijk is voor sponsoren, en snapt hij daardoor de Verstappen-factor wel.
'Max (Verstappen, red.) heeft een geweldige toekomst voor zich, wat hij uiteindelijk ook gaat doen', concludeert Coulthard tegenover de Nederlandse tak van Motorsport.com over de toekomst van de Nederlander. Verstappen heeft zelf eerder aangegeven niet te lang in de Formule 1 te willen blijven, maar heeft voorlopig nog een contract met Red Bull, tot 2028. Dat deze woorden over de toekomst van de Nederlander juist vanuit Coulthard komen, moet Verstappen geruststellen, want de Schotse voormalige F1-coureur weet veel over het opbouwen van een carrière in de motorsport binnen en buiten het circuit.
Coulthard: 'Verstappen zit in de perfecte positie om verder te bouwen op wat hij al heeft bereikt'
'Aangezien ik nog steeds aan Red Bull verbonden ben, terwijl ik al vijftien jaar niet meer in F1 race, kan Max uitkijken naar vergelijkbare langdurige relaties', concludeert Coulthard. De Schotse coureur racete zelf tussen 1994 en 2008 in de Formule 1, waaronder vier seizoenen als Red Bull-coureur. Coulthard is nog steeds verbonden aan het Oostenrijkse team, en mocht recent nog plaatsnemen in de RB8 uit 2012 voor een demonstratie op Nordschleife.
'Het is het model (van langdurig verbonden blijven bij een F1-team, ook na een F1-carrière, red.) dat Jackie Stewart introduceerde en Max zit in de perfecte positie om verder te bouwen op wat hij al heeft bereikt. Hij is heel toegewijd aan zijn racen, doet exact wat nodig is om de klus te klaren en is authentiek in wat hij levert. Wat je ziet is wat je krijgt, en dat is aantrekkelijk voor partners.' Verstappen hoeft zich voorlopig ook geen zorgen te maken over sponsoren en partners, want de Nederlander tekende afgelopen februari nog een sponsordeal van zes jaar met Heineken.
Plaats reactie
0 reacties
Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.
Bekijk alle reacties