Bemoedigende longruns voor Mercedes: 'Maar daar heb je niks aan als je in een file rijdt' Formule 1
Formule 1

Bemoedigende longruns voor Mercedes: 'Maar daar heb je niks aan als je in een file rijdt'

Bemoedigende longruns voor Mercedes: 'Maar daar heb je niks aan als je in een file rijdt'

Andrew Shovlin is nog niet volledig tevreden met de prestaties van Mercedes tijdens de eerste twee vrije trainingen voor de Grand Prix van Monaco. De Duitse renstal kwam tijdens de eerste twee sessies niet in de buurt van de tijden van de Ferrari-rijders. Volgens de ingenieur van Mercedes heeft de W13 het lastig op het circuit van Monaco, waardoor de coureurs geen optimale tijden neer konden zetten.

Waar Mercedes het stuiteren wist te minimaliseren in Spanje, hadden George Russell en Lewis Hamilton in Monaco wel weer last van een stuiterende auto. Ditmaal lag het niet aan de aerodynamica van de W13. 'We hadden het echt lastig met de auto hier en dat voorkwam dat we elke ronde konden aanvallen, zeker met weinig brandstof aan boord', zegt Shovlin in een persbericht van Mercedes. 'Maar we hebben tussen de twee sessies door wel wat progressie weten te boeken. Toch moeten we de data goed bestuderen om te kijken of we nog meer uit de auto kunnen halen.'

Bemoedigende pace Mercedes zegt niks

Het bandenmanagement is voor de teams dit jaar een belangrijk onderwerp. Shovlin denkt dat Mercedes nog betere tijden neer kan zetten dan dat ze deden in de vrije trainingen. 'De banden gedroegen zich wel goed. Ze komen redelijk makkelijk in het juiste werkvenster. Dat komt deels natuurlijk door de warme omstandigheden. Toch wisten we niet alles uit de softs te halen, want we hadden last van veel verkeer en Lewis werd een aantal keren geblokkeerd. Ik weet dat er bij ons nog meer in het vat zit.'

Na de kwalificatieronden gingen Russell en Hamilton over op de longruns. Shovlin zag dat de tijden positief waren, maar hij houdt nog wel een slag om de arm. 'De pace op de longruns was heel erg bemoedigend. We tijden waren redelijk consistent en we leken wat minder bandendegradatie te hebben dan een aantal andere teams, maar uiteindelijk heb je daar niks aan als je achteraan in een file rijdt', besluit de ingenieur van de Duitse renstal.

Plaats reactie

666

0 reacties

Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.

Bekijk alle reacties

Meer nieuws