Max Verstappen heeft teruggeblikt op een lastige tweede vrije training in Frankrijk. De Nederlander sloot de tweede sessie af als derde, en zag twee Ferrari's op een halve seconde voorsprong eindigen. Een deelverklaring voor het gat is het feit dat Red Bull Racing experimenteerde op vrijdag. Qua longrunpace verwacht Verstappen dat zijn team erbij zit, en hij twijfelt eraan of de hevige bandenslijtage die Red Bull ervoer in Oostenrijk ook van toepassing zal zijn in Frankrijk.
'Ik denk dat de tweede vrije training wat lastiger was voor ons', zo steekt de regerend wereldkampioen van wal in gesprek met Sky Sports F1. 'We wisten de balans niet zo te krijgen als we graag wilden, maar we waren ook een beetje aan het experimenteren', geeft hij vrij. Wat ze precies uitprobeerden, laat hij niet los, maar het kan een verklaring bieden voor het feit dat het gat tussen Red Bull en Ferrari ongebruikelijk groot is in Le Castellet.
Red Bull heeft vrijdagavond nog om te kijken naar dit gat, en te bepalen hoe het gedicht kan worden. 'We gaan er naar kijken en willen dichterbij liggen dan nu', belooft de Limburger. Over één ronde kwam Red Bull zoals gezegd dus een halve seconde tekort, maar over de gehele race-afstand vermoedt hij dat Red Bull aansluiting kan vinden bij Ferrari. 'De longruns ogen goed, maar de banden verhitten erg snel, dus het is lastig om te bepalen hoe je er precies voor staat. We hebben sowieso nog wel wat werk te verrichten.'
Verstappen over bandenslijtage in Frankrijk
Door de extreme hitte in Frankrijk wordt voorspeld dat de bandenslijtage hoger zal liggen dan in de voorgaande races. Red Bull had al moeite met het managen van het rubber in Oostenrijk. Zien we deze problemen dit weekend terug? Verstappen twijfelt: 'Dit circuit is sowieso al erg zwaar voor de banden. Ik weet niet of je dit circuit kan vergelijken met Oostenrijk.'
'We hebben nog een paar ronden nodig om te bepalen hoe competitief we zijn over de gehele race', concludeert hij. Hoewel de eerste data van de longruns veelbelovend oogt, durft hij nog niet te suggereren dat Red Bull Ferrari definitief op de hielen kan blijven zitten. Wel viel het in 2021 met de bandenslijtage mee. Verstappen was destijds de enige coureur van de top tien die twee pitstops maakte, maar daarmee verschalkte hij wel titelconcurrent Lewis Hamilton.
Zet in bij Bet365 en ontvang een welkomstbonus van 100 euro.
Registreer en speel mee bij Jack's en ontvang een mooie free bet tot wel €50 euro!
Let op: Gokken kan verslavend zijn, speel bewust 18+, hands24
Meer tips ontvangen? Volg ons ook op Facebook, Twitter of Instagram.
Plaats reactie
0 reacties
Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.
Bekijk alle reacties