Toto Wolff wil het concept van de huidige W13 van Mercedes nog niet volledig afschrijven. De Duitse renstal heeft momenteel een significante achterstand op Ferrari en Red Bull Racing. Bovendien verliest de auto van Mercedes op het moment heel veel snelheid door het hevige stuiteren. Volgens de Mercedes-teambaas moeten de problemen van het team in de komende races verholpen worden.
De W13 was tijdens de testdagen in Bahrein nog de blikvanger. Desondanks lijkt de auto niet te werken zoals de ontwerpers van Mercedes hadden gehoopt. 'Ik wil niet zeggen dat wij een concept hebben dat niet werkt', wordt Wolff geciteerd door de Britse tak van GPFans. 'Het is mogelijk dat we onderdelen hebben die niet goed werken in de geest van de nieuwe reglementen, maar we hebben ook goede dingen op de auto. Die willen we niet weggooien. Als er dingen zijn die fundamenteel niet werken, dan moet je die er natuurlijk wel afhalen.'
Volgens de teambaas van de renstal kent de Mercedes-bolide momenteel één groot heikel punt. De Duitse renstal gaat in de komende weken proberen om deze problemen aan te pakken. 'Al onze positieve en negatieve punten zitten in de vloer. We hebben interessante ideeën en concepten die we nu aan het proberen zijn. Die gaan we de komende races mogelijk op de auto zien.'
Mercedes dicht bij oplossing stuiteren
Porpoising heeft nog steeds heel veel effect op de performance van Mercedes. George Russell gaf ook al aan dat hij kampte met fysieke ongemakken na de Grand Prix van Emilia Romagna. 'De coureurs hebben soms een osteopaat nodig om alles weer recht te zetten', zegt Wolff over het probleem bij het Duitse RTL. 'We zitten op aerodynamisch gebied dicht bij een oplossing. Maar het is heel erg lastig om dit stuiteren na te bootsen in de windtunnel', besluit de Oostenrijker.
Plaats reactie
0 reacties
Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.
Bekijk alle reacties