James Bower, commercieel directeur van Williams, ontkent dat zijn team er financieel slechter voorstaat nu het niet meer kan rekenen op de steun van Nicholas Latifi. De Canadees, die vorig jaar zijn laatste race reed, bracht veel geldschieters mee. Nu hij niet meer meedoet, gaat Williams er echter niet op achteruit.
'We zitten duidelijk in een meerjarig commercieel plan om het team weer op te bouwen', legt Bower uit aan onder meer RaceFans. 'Ik denk dat er een perceptie is over verloren inkomsten door recente veranderingen, maar dat is helemaal niet aan de orde. Er is een perceptie en de realiteit ligt net iets anders', zo verzekert de topman. 'We hebben commerciële doelen waarmee we alle tekortkomingen van de recente veranderingen waarnaar wordt verwezen, zullen overstijgen.'
Voor de sponsoren die Latifi meebracht en er nu niet meer zijn, zijn ook nieuwe sponsoren in de plaats gekomen - wat te denken van oliemaatschappij Gulf. Daar blijft het niet bij, want er komen nog meer aan. 'Dus ik denk dat we ons in een sterkere positie bevinden dan het team de afgelopen jaren stond', gaat Bower verder. 'We zijn ambitieus en agressief in termen van hoe we op de markt zijn en hoe we investeren in het opbouwen van het merk Williams. En natuurlijk is het heel opwindend om Gulf als onderdeel van het commerciële partnerportfolio voor die reis te hebben.'
Williams boort nieuwe markt aan in VS
Met de komst van de Amerikaan Logan Sargeant en het hebben van een kantoor in de Verenigde Staten wordt bovendien een nieuwe markt aangeboord. 'Er zitten een aantal Amerikaanse sportmarketingspecialisten in dat team', vertelt Bower. 'We investeren in fanactiviteiten rond de races in de VS. Dus als die dingen samenkomen, dan met Logan en ook met Jamie Chadwick in de jeugdopleiding, bouwt het een soort middelpunt op dat ons commercieel helpt.'
Formule 1 live kijken komend seizoen? Bestel Viaplay of F1TV of neem een kijkje op onze Formule 1 tv-pagina.
Plaats reactie
0 reacties
Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.
Bekijk alle reacties