Max Verstappen geeft toe dat hij nog niet helemaal tevreden is met zijn auto. De coureur van Red Bull Racing kwam in de eerste twee vrije trainingen niet verder dan de vierde tijd en daarbij voelde de balans in de auto nog niet goed aan. Toch is de regerend wereldkampioen niet volledig ontevreden met de eerste sessies en heeft hij tijdens de longruns veel kunnen leren van zijn bolide.
In de eerste vrije training zette Verstappen de vierde tijd neer op de mediums en in de tweede sessies reed hij weer de vierde tijd, maar dit keer was dat op de softs. De coureur merkte een verschil op tussen de beide trainingen. 'We hebben een aantal verschillende dingen geprobeerd', zegt Verstappen voor de camera van Sky Sports. 'We wilden vooral kijken naar hoe de auto zich zou gedragen. Voor mijn gevoel was de eerste vrije training wel beter voor ons dat de tweede sessie.'
Ferrari schoot in de eerste vrije training goed uit de startblokken. Charles Leclerc reed de snelste tijd en dat wist hij tijdens de tweede vrije training opnieuw te doen. Verstappen weet dan ook dat Red Bull moet verbeteren om een kans te maken op poleposition. 'We moeten nog wat tijd vinden ten opzichte van Ferrari. We hebben dan wel wat meer balans in de auto nodig. Voor de rest voelde de auto wel oké aan. We snappen de auto goed en met de data hebben we best veel kunnen leren.'
Verstappen: 'Het zicht is minder in de auto'
Het krappe stratencircuit van Monte Carlo blijkt een flinke uitdaging te zijn voor de coureurs in de nieuwe auto's. De Nederlander merkt op dat de auto heel erg anders aanvoelt dan de voorgaande jaren. 'Je voelt het gewicht van de auto heel erg goed. De bolide is daardoor wat langzamer en de auto stuitert meer. Hierdoor heb je ook minder goed zicht vanuit de cockpit. Daardoor blijft het hier in Monaco natuurlijk wel hectisch', eindigt Verstappen lachend.
Plaats reactie
0 reacties
Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.
Bekijk alle reacties