McLaren-teambaas Andrea Stella ziet de problemen die McLaren op het moment heeft nog niet als het einde van de wereld. Hij gelooft dat het team zich sneller kan ontwikkelen dan de concurrentie en maakt zich daarom nog helemaal geen zorgen. Het team had te kampen met een vroege uitval van Oscar Piastri en door problemen met de auto eindigde Lando Norris niet hoger dan zeventiende tijdens de Grand Prix in Bahrein.
Het is al sinds de testdagen duidelijk dat de MCL60 onderdoet voor de rest van de grid. McLaren heeft openlijk toegegeven dat de doelen nog niet behaald zijn en ze hebben voor nu een grote upgrade op de planning staan, maar die zal pas in april bij de Grand Prix van Azerbeidzjan toegepast worden. Dit zal dan de vierde race van het seizoen zijn.
Stella: 'Wij zullen sneller ontwikkelen dan de rest'
Teambaas Stella ziet het nog steeds wel positief in, vertelt hij tegenover Motorsport.com. 'De problemen zijn op te lossen, op dit moment is het vooral de aerodynamische downforce waar het mis gaat', constateert de Italiaan. 'We gaan ons herstellen en we kunnen ons sneller ontwikkelen dan andere teams', zegt Stella, die verwijst naar de investeringen die McLaren heeft gedaan. 'Ook het huidige talent en de middelen die we op dit moment hebben zullen ons hierbij helpen.'
De Italiaan ziet nu al verbetering en ziet de toekomst rooskleurig in. 'Er komen nu al goede ontwikkelingen voort uit de windtunnel', legt hij uit. 'We waren gewoon nog niet op tijd klaar met de auto, maar de ontwikkelingen worden nu echt toegevoegd. We gaan van race tot race en zullen gedurende het seizoen grote updates uitvoeren', vervolgt hij. De eerste grote update zal bij de vierde race in Azerbeidzjan zijn. 'Wij hebben de potentie qua ontwikkeling, wij zullen daar sneller in zijn dan de concurrentie.'
Beide McLaren-coureurs hadden last van technische problemen
Voor nu is de potentie nog niet echt te merken. McLaren-coureurs Norris en Piastri hadden alles behalve een soepele zondagavond. Het debuut van Piastri werd snel afgekapt nadat de auto terug de garage in moest na het opzetten van een elektrisch probleem. Er bleek elektronische schade in en rondom de stuurkolom te zitten. Een poging om de auto weer de baan op te krijgen door het stuur te vervangen was dus tevergeefs.
Ook Norris had te kampen met technische problemen. De jonge Brit had last van drukverlies in het pneumatische systeem, waardoor de coureur elke tien ronden langs de pitstraat moest zodat een monteur de werkdruk weer op peil kon brengen. Stella geeft aan dat het al vroeg in de race duidelijk was waar het probleem vandaan kwam. 'We hadden wel besloten om Norris in de race te houden, mocht er een mogelijkheid ontstaan na een eventuele safety car.' Helaas was dit niet aan de orde en eindigde Norris op de zeventiende plaats.
Plaats reactie
0 reacties
Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.
Bekijk alle reacties