Nico Hülkenberg en Guenther Steiner denken dat het beter ging bij Haas dan hoe het eruit zag. Hülkenberg kwalificeerde zich op P10, maar eindigde uiteindelijk op de vijftiende stek, twee plekken achter zijn teamgenoot. Het weekend was niet bepaald ideaal, en dat komt mede door de rommelige openingsfase, waarin de 35-jarige een gedeelte van zijn voorvleugel verloor. Steiner denkt dat de potentie van de auto in ieder geval wel zichtbaar was.
Na een verrassende kwalificatie kwam Hülkenberg uiteindelijk niet in de punten terecht op de zondag van het raceweekend. Het zat niet helemaal mee bij Haas. De eerste ronde van de race verliep wat chaotisch voor de Duitser. 'Mijn start was verre van ideaal, en de eerste ronde ook', begint Hülkenberg bij F1Insider. 'Daar is waarschijnlijk iets gebeurd, ik had waarschijnlijk contact met een andere coureur zonder dat ik dat doorhad. Een groot gedeelte van mijn voorvleugel was weg', geeft de Duitser aan. De coureur uit Emmerik botste even met Esteban Ocon na de start, en dat was de boosdoener voor de schade aan de voorkant van de Haas-bolide.
'Je kon in ieder geval de potentie van de auto zien', vult Haas-teambaas Steiner aan. 'Dat hebben we verdiend, het was niet simpelweg geluk hebben', gaat Steiner verder. 'Maar op de racedag was het niet zichtbaar wat de auto kan doen. We zitten er zeker bij in het middenveld. Alpine was wat beter in de laatste stint, maar daarnaast hebben we veel potentie. Het zag er slechter uit dan we zijn', stelt de Haas-teambaas. Met Kevin Magnussen op P13 wist de Amerikaanse formatie geen punten binnen te slepen. De renstal hoopt het beter te doen in Saoedi-Arabië, waar het veld waarschijnlijk dichter bij elkaar zal zitten.
Hülkenberg ziet waarde van 'de gemaakte kilometers'
Voor Hülkenberg was de eerste helft van de Grand Prix van Bahrein in ieder geval om te vergeten. 'Ik heb de helft van de race kansloos rondgereden. De banden gingen heel snel achteruit door de beschadigde voorvleugel', legt de Duitser uit. 'We hadden weinig downforce. Maar het zijn lessen die we achteraf hebben geleerd. Misschien hadden we wat eerder moeten stoppen, want we zaten nu in niemandsland', gaat Hülkenberg verder. 'We lagen zo ver achter dat we van de race een test hebben gemaakt om de auto onder raceomstandigheden beter te leren kennen. De kilometers die ik nu heb gemaakt zijn waardevolle ervaringen, waar ik de komende weken wat aan zal hebben.'
Plaats reactie
0 reacties
Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.
Bekijk alle reacties