Volgens George Russell is de shakedown van de W14 goed verlopen. De Brit, die ook zijn verjaardag vierde, mocht op het circuit van Silverstone, onder koele omstandigheden, het nieuwe wapen van Mercedes als eerste aan de tand voelen. De jarige job hoopt dat de W14 competitiever is dan zijn voorganger, maar het is volgens hem nog te vroeg om daar iets zinnigs over te zeggen.
Mercedes presenteerde woensdag als voorlaatste team de nieuwe bolide en later op de dag kreeg de W14 de shakedown. Russell mocht als eerste instappen en sprak na afloop van een prima eerste kennismaking. 'De dag is soepel verlopen, maar het is moeilijk om er al iets zinnigs over te zeggen', begint de 25-jarige Brit tegenover onder meer RaceFans. 'Het was vooral belangrijk dat we niet tegen problemen aan zouden lopen, maar met de speciale banden en deze omstandigheden is het leereffect altijd beperkt.'
Volgens Russell zeggen de data van de shakedown dus nog niet zoveel. 'Je moet niet al teveel waarde hechten aan de resultaten van vandaag. Het ging er vooral om dat we niet tegen problemen aanliepen en dat we ervoor zorgen dat de auto net zo goed werkt in Bahrein. We zouden graag wijzer worden van een dag als vandaag, maar helaas is dat niet mogelijk.'
Zijn de porpoising-problemen opgelost?
In 2022 werd het team van Mercedes veelvuldig geplaagd door porpoising. De W13 stuiterde met name in de eerste helft van het seizoen hevig op en neer en de coureurs ondervonden er fysieke hinder van. Lewis Hamilton gaf na de race in Baku zelfs aan enorm veel last van zijn rug te hebben. Mercedes is er dus alles aan gelegen om het probleem volledig op te lossen, maar is het ze ook gelukt? Op een vraag van Auto, Motor und Sport of de stuiterproblemen nu verleden tijd zijn, hield Russell de lippen stijf op elkaar. 'Dat zien we komende week in Bahrein wel.'
Plaats reactie
0 reacties
Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.
Bekijk alle reacties