Bij Corriere dello Sport wordt de Pirelli-zaak geanalyseerd. Eerder kwam de Italiaanse bandenleverancier naar buiten met een uitspraak omtrent de klapbanden van Max Verstappen en Lance Stroll, waarin geen duidelijke conclusie getrokken wordt. Het Italiaanse sportmedium weet te melden dat de teams een rol gespeeld hebben in de klapbanden en dat maar liefst de helft van de Formule 1-teams zich niet aan de Pirelli-richtlijnen gehouden hebben.
Deze richtlijnen, die betrekking hebben op de bandenspanning en de temperatuur van de banden, zijn verscherpt voorafgaand aan de Grand Prix van Frankrijk. 'Wie gaat het meeste voelen van deze nieuwe richtlijnen? Het eenvoudige antwoord is dat dit de teams zullen zijn die slim met de banden omgingen', zo luidt de suggestie van redacteur Fulvio Solms.
'We hebben het hier over Red Bull Racing en Aston Martin, maar ook drie andere teams', weet hij te melden. Welke andere teams tevens onder het vergrootglas van Pirelli en de FIA liggen, wordt niet gemeld. Wel wordt vermeld dat Ferrari niet tot de teams behoort die de richtlijnen van Pirelli niet zo nauw namen. 'Het is maar goed dat deze teams teruggefloten zijn', aldus Solms.
FIA spreekt teams aan
De FIA heeft naar verluidt ingegrepen en de teams op scherp gezet. Dit deed het motorsportorgaan onder meer door aan te geven dat het niet naleven van de reglementen omtrent de banden als een serieuze overtreding gezien wordt: 'Deze teams zijn aangesproken door de FIA, hoewel ze geen problemen gekend hebben met de banden gedurende de wedstrijd. De helft van de grid hield zich dus niet aan de Pirelli-richtlijnen.'
Plaats reactie
0 reacties
Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.
Bekijk alle reacties