Mercedes denkt dat de meeste problemen opgelost zijn, en het zich nu kan focussen op de optimalisatie van het aero-pakket. Tijdens de Grand Prix van Barcelona was er voor het eerst wat verbetering te zien, en ontstond er enthousiasme bij Mercedes. Later bleek dat het team te vroeg had gejuicht. Afgelopen weekend in Silverstone zagen we dat Mercedes weer een grote stap had gezet.
Hoewel het team nog niet de snelheid heeft om te strijden met Red Bull Racing en Ferrari, en vooral op hobbelige en krappe stratencircuits nog veel problemen heeft, heerst intern optimisme. Men is ervan overtuigd dat het ergste achter de rug is. Nu het team porpoising onder de knie lijkt te hebben, kan Mercedes zich focussen op andere zaken.
Mercedes trackside engineering director Andrew Shovlin zegt daarover tegen Motorsport.com: 'De eerste paar races waren letterlijk een gevecht om te overleven. We hebben goed werk geleverd door punten te scoren en kansen te benutten wanneer anderen problemen kregen. Barcelona was nuttig. Daar hadden we een auto die niet alle kanten op stuiterde. De stratencircuits brachten weer een ander zwak punt aan het licht. De weg die we willen inslaan is nu heel erg duidelijk. En dat is qua ontwikkeling een veelbelovend signaal.'
Mercedes is ervan overtuigd dat het design geen rol speelt in de problemen
Mercedes komt dit seizoen in actie met een opvallend sidepod-concept. Het team is ervan overtuigd dat dit design geen rol heeft gespeeld in de problemen eerder dit jaar. 'We hebben ongelofelijk veel veranderd sinds de eerste run van de auto', erkent Shovlin. 'De wagen gedraagt zich nu heel anders. Vanaf een afstandje lijkt het aerodynamisch gezien vrijwel gelijk, maar het is een heel ander beestje.'
Plaats reactie
0 reacties
Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.
Bekijk alle reacties