Helmut Marko mag Alexander Albon dan uit het team hebben gehaald bij Red Bull Racing, de adviseur van de renstal heeft nog altijd een hoge pet op van de Britse Thai. Marko is dan ook niet van plan om Albon zomaar te laten vallen. Integendeel, het doel is juist om de reservecoureur van Red Bull terug te krijgen in een racestoeltje op het hoogste niveau.
Dit geeft Marko aan in een interview met het Oostenrijkse medium Krone. 'Alex is een talent. We hebben hem nog niet afgeschreven na zijn tijd bij Red Bull in de Formule 1. Hij krijgt zijn kans nog wel in de F1, bij welk team dan ook.' Desalniettemin zit Albon momenteel op zijn plaats in het Duitse toerwagenkampioenschap, ofwel de DTM. 'Voor hem is dat nu een perfecte plek.' Albon wordt momenteel in verband gebracht met een stoeltje bij Williams, zo blijkt uit het geruchtencircuit. Ook Alfa Romeo is een optie voor de geboren Londenaar.
Albon, sinds kort racewinnaar in de DTM, heeft een gedegen teamgenoot in de vorm van het Nieuw-Zeelandse toptalent Liam Lawson. De 19-jarige coureur heeft tot nu toe mooie dingen laten zien in de DTM, waaronder het winnen van de eerste race van de nieuwe formule. Dit weet ook Marko. 'Hij heeft zich nu al gevestigd in de top van de sport. Ook heeft hij races gewonnen in de Formule 2. Natuurlijk is hij nog niet compleet als coureur, maar hij is zeker iemand voor de toekomst.'
Also read
Albon doet boekje open: 'Dat was het beste advies dat ik ooit kreeg in de F1'
Hoe Albon bijdraagt aan het succes van Verstappen en Red Bull
Update III | Wolff slaat terug: 'Ik zou Albon nooit in de weg zitten'
Marko vindt denkt dat de DTM geen slechte plek is om zijn talenten te laten ontwikkelen, zeker nu de discipline de GT3-filosofie heeft overgenomen. 'Het is natuurlijk niet te vergelijken met de Formule 1, want de auto's zijn min of meer hetzelfde als straatauto's. Dat maakt het wel interessant voor de fans. Er zijn ook veel merken die meedoen, wel zeven. En er zijn veel winnaars. De duels zijn ook erg spannend.'
Red Bull rijdt in de DTM met auto's van Ferrari, namelijk de 488 GT3 Evo. Dat is misschien wat vreemd gezien de rivaliteit in de Formule 1, maar Marko ziet geen problemen. 'In de F1 zijn we tegenstanders, maar we wilden iets buitengewoons voor de DTM. Dat was Ferrari. We kunnen het ook prima met elkaar vinden en daarbij zijn ook onze filosofieën vergelijkbaar. In die zin is het project erg logisch.'
Plaats reactie
0 reacties
Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.
Bekijk alle reacties