Helmut Marko heeft aangegeven dat Red Bull Racing niet zal stoppen met het ontwikkelen van de RB16B. De Red Bull-adviseur begrijpt dat het vizier wat ontwikkelingen betreft langzaamaan op 2022 moet, maar benadrukt dat zolang ze in een titelstrijd verwikkeld zijn met Mercedes, ze er alles aan zullen doen om deze te winnen. Goed nieuws dus voor Max Verstappen, die progressie zal zien in de snelheid van zijn Formule 1-bolide.
'Wij zijn in euforische staat bij Red Bull. Er hangt een sfeer van pure enthousiasme en de passie is te voelen', zo opent de Oostenrijker in gesprek met ServusTV wanneer hij een eerste reactie moet geven op de Grand Prix-overwinning van de Nederlander. 'Het kampioenschap is nog lang en we moeten dan ook alles geven', voegt hij daaraan toe. Tevredenheid alom dus bij de doorgaans norse adviseur.
Red Bull ontwikkelt door
Met doortastende reglementswijzigingen om de hoek staan de Formule 1-teams voor een keuze: het ontwikkelen van de 2022-bolide, die tevens de technische basis zal vormen voor de jaren daarop, of blijven sleutelen aan de huidige machine. Ook Marko ziet dit cruciale kruispunt naderen: 'Voor de zomerstop gaat er zich een probleem voordoen.'
'In theorie zouden we dan de middelen moeten verschuiven naar de ontwikkeling van de 2022-bolide. Maar als Mercedes en Red Bull zo aan elkaar gewaagd blijven, denk ik niet dat zij, maar wij al helemaal niet, zullen stoppen met de ontwikkeling van de auto van dit jaar', zo stelt hij Red Bull-fans gerust. De renstal uit Milton Keynes is niet bereid de handdoek in 2021 in de ring te gooien, ook als dat betekent dat Red Bull haar voorsprong kwijtraakt in het jaar erop.
Mercedes en Red Bull aan elkaar gewaagd
Dat bijna niets de twee teams onderscheidt in 2021, blijkt wel uit de resultaten van de eerste twee races. Eenmaal won Mercedes en eenmaal de Oostenrijkse renstal, waardoor Lewis Hamilton de titelstrijd momenteel leidt met één punt verschil op Max Verstappen. Zo lang Mercedes op de deur blijft kloppen en in de versnellingsbak van Verstappen zit, gaat Red Bull dus door met het vormen van de RB16B.
Nog een reden om door te blijven werken is volgens Marko omdat Mercedes in Imola zelfs de snellere bolide leek te hebben. Over de gehele raceafstand was het de W12, en niet de RB16B, die aan het langste eind leek te trekken, ware het niet dat het asfalt nat was. Ook lijkt de Mercedes de banden wat beter te conserveren dan haar Red Bull-tegenpool. 'Voorlopig, tenminste', waarschuwt Marko.
Plaats reactie
0 reacties
Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.
Bekijk alle reacties