Voor Ferrari was de eerste testdag een redelijke. Hoewel het team met zowel Carlos Sainz als Charles Leclerc uiteindelijk ruim vier tienden moest toegeven op Max Verstappen, heeft het team haar programma volgens de Monegask goed kunnen afwerken. Wel viel het team op door een aantal eigenaardige situaties met de voorvleugel.
Leclerc kende een redelijke eerste testdag. De Monegask mocht 's middags opdraven nadat teamgenoot Carlos Sainz de ochtend voor zijn rekening had genomen. Bij Ferrari heeft men de eerste dag vooral gebruikt om te kijken hoe de auto precies werkt en reageert. 'We hadden een drukke eerste dag. Ik deed 64 rondjes en probeerde alles een beetje uit', zo vertelt Leclerc aan Speedweek.
De Monegask legt uit waar Ferrari precies mee bezig is geweest. 'We hebben ons vandaag gericht op de set-up en ook wat banden- en aerotests gedaan. Ik was ook onderweg met verschillende hoeveelheden brandstof aan boord. Nu gaan we de gegevens analyseren en ik kijk ernaar uit om morgen weer achter het stuur te kruipen', aldus Leclerc, die op de vrijdag eveneens de sessies deelt met Sainz, waarbij hij wederom het tweede deel van de dag voor zijn rekening neemt.
Opmerkelijke situaties met voorvleugel
Ferrari liep op de eerste testdag nog tegen een aantal dingen aan. Zo bleek tijdens de ochtendsessie dat de neus van de Italiaanse bolide wat aan de zwakke kant bleek, nadat deze indeukte onder hoge druk. Ook tijdens de middagsessie leek de voorvleugel niet helemaal in orde, want het was Leclerc die met een kabel de voorvleugel strakker aan zijn bolide gekregen had, wat mogelijk duidde op een te flexibele voorvleugel.
Plaats reactie
0 reacties
Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.
Bekijk alle reacties