Honda hoopt dat de krachtbron van Max Verstappen de enorme impact van 51G heeft overleefd. Toyoharu Tanabe dacht in eerste instantie dat er weinig te redden viel, maar de schade bleek enigszins mee te vallen. Het chassis is al wel afgeschreven door Red Bull Racing.
Na de crash van Verstappen, veroorzaakt door titelrivaal Lewis Hamilton, had Tanabe weinig hoop. 'Toen ik de eerste foto's van de auto zag, dacht ik dat er enorm veel schade was', zegt hij tegenover Autosport. De auto leek op televisiebeelden zo goed als total-loss te zijn. 'Maar in werkelijkheid lijkt de schade minder te zijn dan we hadden verwacht.'
Honda gaat alles op alles zetten om de krachtbron te behouden voor de volgende races, maar weet nog niet zeker of dit gaat lukken. 'De daadwerkelijke schade kunnen we nog niet zien. Daarom brengen we de motor naar Honda Research & Development in Sakura voor een check, daarna besluiten we of de motor nog te redden valt.
Gridstraffen mogelijk voor Verstappen
De motor die werd gebruikt tijdens de Grand Prix van Groot-Brittannië is de tweede krachtbron die Verstappen dit seizoen heeft gebruikt. Teams mogen maar drie krachtbronnen gebruiken in één seizoen, als er een vierde nodig is volgt er een gridstraf. Mocht de Honda-motor die gebruikt is op Silverstone niet meer te redden zijn, dan is de kans groot dat Verstappen ergens dit seizoen een vierde motor moet gaan gebruiken.
Plaats reactie
0 reacties
Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.
Bekijk alle reacties