Mattia Binotto, de teambaas van Ferrari, onthult dat het team bezig is met het verbeteren van de betrouwbaarheid van de motor. De problemen die het team heeft, zorgen ervoor dat het vermogen beperkt moet worden en hier zal een oplossing voor gevonden moeten worden. Het team bracht dit jaar al updates om dit op te lossen, maar deze zijn niet definitief.
'We hebben de laatste krachtbron in Austin vervangen', begint Binotto, geciteerd door de Italiaanse tak van Motorsport.com. 'Telkens wanneer we een nieuwe krachtbron hebben geïntroduceerd die voor Charles (Leclerc, red.) of (Carlos, red) Sainz was, hebben we altijd geprobeerd om vanuit het oogpunt van betrouwbaarheid updates te brengen die dit kunnen verbeteren, maar deze updates zijn niet definitief', verklaart de teambaas.
Voor komend seizoen zullen er andere oplossingen komen voor de problemen die het team nu ervaart. 'De laatste krachtbron van Charles had verbeteringen, maar het zijn nog niet de definitieve oplossingen die we volgend jaar zullen proberen te bereiken', zo legt hij uit.
Onbetrouwbaarheid bleek groot probleem
Tijdens de start van dit seizoen leek de 066/7, de motor van Ferrari, het gat richting Mercedes en Honda gedicht te hebben. De twee jaar ervoor had de Scuderia moeite om genoeg vermogen te creëren, omdat de FIA ontdekte dat het team in 2019 sjoemelde met de brandstoftoevoer. Dit was illegaal en gezien het feit dat de Ferrari-motor hier flink wat extra pk's mee wist te generen, had het team daarna moeite om goede prestaties uit de krachtbron te halen.
Naarmate het jaar vorderde bleek de motor echter minder betrouwbaar te zijn. Zo viel Leclerc uit in bijvoorbeeld Azerbeidzjan en Spanje. Om dit op te lossen probeerde het team, binnen de regels van de 'engine freeze', updates te brengen. Deze zullen echter niet in 2023 gebruikt worden en dus is het team hard bezig met oplossingen voor komend jaar.
Plaats reactie
0 reacties
Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.
Bekijk alle reacties