Mission Winnow, sponsor van Ferrari, legt uit waarom de SF21-bolide opmerkelijke groene tinten heeft. De kleursamenstelling viel gelijk op bij de fans: niet iedereen was er even blij mee. De sponsor legt uit dat de controverse om de livery een doel was van de kleurencombinatie.
'Vanaf het begin heeft Mission Winnow eigenlijk altijd geëxperimenteerd met haar visuele identiteit', verklaart Tommaso Di Giovanni, woordvoerder van Philip Morris International, bij RaceFans. Het sigarettenmerk is de initiatiefnemer achter Mission Winnow. 'Zoals een green screen in de filmindustrie doet, representeert het groen op de bolide de eindeloze mogelijkheden en het zien van een nieuwe horizon.'
De controverse om de enigszins vloekende kleursamenstelling was daarnaast ook het doel. 'Wat men ook vindt van de kleur, debat en het creëren van een dialoog is precies wat Mission Winnow van plan was, en zelf ook doet. We zijn constant bezig met het weghalen van vooroordelen over ons bedrijf', zegt Di Giovanni.
Wat is Mission Winnow?
Mission Winnow is een communicatieplatform dat gericht is op progressie, transparantie en verbetering. Het platform zegt niet verbonden te zijn aan merken of producten, maar is duidelijk verbonden aan de Philip Morris. Het sponsorschap is een manier voor de tabaksindustrie om hun gezicht nog te laten zien in de Formule 1: rechtstreekse sponsoring van sigarettenmerken is namelijk al jarenlang verboden in de koningsklasse.
Plaats reactie
0 reacties
Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.
Bekijk alle reacties