F1 in het kort | Hulkenberg trots op debuutseizoen van landgenoot Schumacher Formule 1
Formule 1

F1 in het kort | Hulkenberg trots op debuutseizoen van landgenoot Schumacher

F1 in het kort | Hulkenberg trots op debuutseizoen van landgenoot Schumacher

In de rubriek 'F1 in het kort' houdt F1Maximaal u op de hoogte van het laatste nieuws van de koningsklasse van de autosport dat nét niet in aanmerking komt voor een uitgebreide vermelding, maar uiteraard wel relevant is om toch even te benoemen op de website.

Hulkenberg trots op debuutseizoen van landgenoot Schumacher

Nico Hulkenberg is trots op Mick Schumacher, zijn landgenoot dit dit jaar zijn eerste seizoen in de Formule 1 doormaakt. The Hulk denkt dat Schumacher in een lastige positie zit, maar dat hij er het maximale uithaalt. 'Mick rijdt natuurlijk in de slechtste auto en dan is het vooral mentaal erg zwaar. Mij hij verweert zich kundig en laat zich niet uit het veld slaan. Mick rijdt constant en heeft bovendien een steile leercurve', aldus de Duitser in gesprek met Speedweek.

Silverstone hoopt op extra race: 'We willen graag helpen

Silverstone zou graag twee races willen organiseren op het circuit dit jaar. Met het wegvallen van de Grand Prix van Australië is er wederom een nieuw gat gevallen in de kalender voor de Formule 1, het Britse circuit zou maar wat graag opnieuw een race willen organiseren later dit jaar. 'Als we zouden kunnen helpen met het organiseren van een extra race op ons circuit, zijn we erg blij om te kunnen helpen', vertelt CEO Stuart Pringle aan The Independent.

Het is echter maar de vraag of het zal gebeuren, het circuit is nog niet extra benaderd voor een race. 'Het is ook geen onderwerp voor ons en Liberty. Maar als we kunnen helpen zullen we dat absoluut doen', sluit Pringle af.

Geen andere regels tijdens sprintraces: 'We behandelen het als Grand Prix'

Michael Masi heeft aangegeven dat de sprintraces voor de FIA-stewards weinig uitmaken. De Race Director geeft te kennen dat er in principe geen andere regels zullen gelden dan anders, de regels die tijdens een Grand Prix tellen zullen ook gelden voor de sprintrace. 'Het enige dat écht veranderd is, is de lengte van de race', vertelt Masi aan Autosport.com.

Volgens de Australiër is het in principe geen probleem om dezelfde regels te gebruiken. 'De tijdspenalty's en strafplekken op de grid hebben hier direct effect op het eindresultaat en dus ook je positie tijdens de kwalificatie.' Verder is bekend dat de races zo'n dertig minuten zullen duren, waarbij er een maximum is van een uur.

Doornbos onthult: Demo met F1-auto in Nederland voor Prinsjesdag gecanceld 

Tijdens de uitzending van Formule 1 Café op Ziggo Sport onthult Robert Doornbos dat een speciale demo met de oud-coureur in een Formule 1-auto is afgeblazen. 'Ik zou de Prinsjesdagroute rijden in een Formule 1-auto, maar dat is afgeblazen omdat reizen van en naar Groot-Brittannië gewoon niet te doen is', legt hij uit. 'Ik kan dat nu zeggen, want het gaat toch niet meer gebeuren.' Of de demo ook ter gelegenheid zou zijn van Prinsjesdag is niet bekend.

Geen plek voor Eindhoven op Formule E-kalender 2021/2022

De Formule E heeft haar nieuwe kalender voor het 2021/2022-seizoen gepubliceerd op de officiële kanalen van het elektrische straatracekampioenschap. Het nieuwe en achtste seizoen van de Formule E zal wederom beginnen in Saoedi-Arabië en en wordt afgesloten in Zuid-Korea. Tevens heeft het kampioenschap in Canada en Zuid-Afrika twee nieuwe locaties gevonden voor een EPrix. Er waren geruchten dat Eindhoven eventueel ook op de kalender zou komen te staan, maar dat is nu niet het geval.

Steiner wil heroverweging triple-headers in 2021-seizoen

Günther Steiner wil dat het houden van triple-headers heroverwogen wordt door de organisatie van de Formule 1. Na een drieluik in respectievelijk Frankrijk en Oostenrijk zijn zijn werknemers op. Het is loodzwaar voor de heren om een maand lang van huis te zijn, en wanneer de triple-headers verdeeld zijn over meerdere continenten, hebben de Haas-heren al helemaal geen rust.

'Ik heb ze een dag vrij gegeven in Oostenrijk zodat ze wat voor zichzelf konden doen. Als je die dag moet vliegen, dan hebben ze geen moment rust. Dan zit je je vrije dag dus in het vliegtuig', aldus de Italiaan in gesprek met RACER. Ook na de zomerstop komt er een triple-header aan, bestaande uit België, Nederland en Italië.

Vettel: 'Best vreemd dat ik daar een straf voor kreeg, toch?'

Sebastian Vettel blijft het verbazingwekkend vinden dat hij een gridstraf kreeg voor het in de weg rijden van Fernando Alonso tijdens de kwalificatie van de Grand Prix van Oostenrijk. 'De stewards zeiden dat ik niets verkeerd gedaan heb. Ik begrijp dan ook niet waarom ik een straf gekregen heb, dat is best vreemd, toch?', aldus Vettel volgens RaceFans. Uiteindelijk was het wel degelijk de Aston Martin-coureur die zijn Spaanse mederoutinier in de weg zat.

Het probleem zit hem voor Vettel in het feit dat hij in die opwarmronde door enkele coureurs ingehaald werd op het circuit, welke vervolgens voor hem vertraagden in de laatste sector. Al deze heren kwamen er zonder gridstraf vanaf, alleen de viervoudig wereldkampioen werd bestraft. 'Ik denk dat ik de enige nice guy was op dat moment. Dat gaan we in de toekomst dus niet meer doen', concludeert hij. Als hij niet de laatste in het treintje geweest was, had hij de straf niet gekregen, denkt hij.

Voormalig F1-coureur Reutemann overleden

Voormalig Formule 1-coureur Carlos Reutemann is zojuist overleden in het ziekenhuis. De 79-jarige Argentijn kampte met maag- en nierproblemen. Hij zou in 'rust en vrede' zijn gestorven, zo laat zijn dochter via Twitter weten.

Reutemann in 'serieuze toestand' op intensive care

Carlos Reutemann ligt sinds zeventien dagen weer op de intensive care en zijn toestand wordt sinds deze woensdag als 'serieus' omgeschreven, meldt motorsport.com. De Argentijn kampt met maagbloedingen en nierproblemen. Reutemann werd in mei ook al opgenomen op de intensive care, maar mocht na iets meer dan twee weken weer vertrekken. Kort daarna werd hij wederom opgenomen in het ziekenhuis en sinds 21 juni ligt hij weer op de intensive care.

Ocon wil veranderingen aan zijn auto: 'Het maximaal mogelijke'

Alpine zal de periode tot aan de Grand Prix van Groot-Brittannië gebruiken om onderdelen van de auto van Esteban Ocon te verwisselen en enkele problemen te elimineren. Ocon viel vroeg uit in de GP van Oostenrijk, nadat hij in een sandwich terecht kwam. Echter, gedurende het weekend was hij ontevreden over de prestaties van zijn bolide.

Daarom wil de Fransman zoveel mogelijk aanpassingen doen aan zijn bolide. 'We zullen zo fris mogelijk beginnen', vertelt Ocon in gesprek met Racefans. 'Onze prestaties waren duidelijk niet goed genoeg de afgelopen twee weekenden. Ik ga het gesprek aan met het team en we gaan kijken wat er mogelijk is. Maar hoe meer dingen we kunnen veranderen, hoe beter het zou zijn. Het maximaal mogelijke zou zeer welkom zijn.'

AMuS: 'Hockenheim en Nürburgring nog niet in gesprek met organisatie F1'

Nu de Grand Prix van Australië afgelast is, moet de F1 op zoek naar een vervangend evenement. Vorig jaar schoot Duitsland te hulp en werd de Grand Prix van de Eifel georganiseerd. Dit jaar zou het West-Europese land tevens te hulp kunnen schieten, maar tot op heden lijkt de organisatie van de F1 terughoudend te zijn voor een eventuele samenwerking. 'Eerst gaat gekeken worden naar circuits die financieel bij kunnen dragen', aldus de verklaring van Auto, Motor und Sport.

Alonso gefrustreerd over 'oneerlijke' actie van Ricciardo en Leclerc

Fernando Alonso was ontevreden over de manier waarop Daniel Ricciardo en Charles Leclerc in de eerste bocht van de GP van Oostenrijk hem buiten de baan voor wisten te blijven. De Alpine-coureur remde zelf zo laat mogelijk om aan de binnenkant de coureurs te passeren. De McLaren- en Ferrari-coureurs zaten aan de buitenkant en weken uit door over de sausage-kerb te rijden en voor even buiten de baanlimieten te blijven. Met deze actie wisten ze Alonso achter zich te houden.

Alonso was gefrustreerd dat dit onbestraft gelaten werd. 'Ik voelde dat dat vandaag weer heel oneerlijk was', vertelde hij na afloop van de race volgens motorsport.com. 'Ze gingen van de baan en kregen vervolgens het voordeel van een slipstream. Ricciardo kwam vijftig meter voor me terecht. Ik was de enige die de bocht aan de binnenkant nam, dus dan voel je je een beetje dom. Als je in de eerste ronde op P11 of P12 ligt dan kun je nog steeds op P8 of P7 finishen.' Daarmee verwees Alonso naar de posities waarop Ricciardo en Leclerc de race waren geëindigd.

Verstappen zet weer snelste pitstop op zijn naam

Max Verstappen wist in de Grand Prix van Oostenrijk opnieuw de snelste pitstop op zijn naam zetten. De Nederlander deed dat met een tijd van 2.17 seconden. Daarmee wist hij Pierre Gasly en Lewis Hamilton net voor te blijven.

Capito: 'Ik ben heel blij dat iedereen teleurgesteld is'

Jost Capito is blij dat iedereen bij Williams teleurgesteld is over de elfde plaats van George Russell. Voorheen zou zijn team daar tevreden mee zijn geweest, maar deze nieuwe instelling bevestigt de ambities van Williams. 'Ik ben heel blij dat iedereen teleurgesteld is', vertelt de CEO in gesprek met motorsport.com. 'Vier weken geleden zou iedereen hebben gejuicht om de elfde plaats. Het toont het vuur van dit team en het enthousiasme dat het team nu heeft.'

Capito prijst daarbij de prestatie van Russell, die naar zijn mening 'fantastisch' was. Echter, voorafgaand aan de race waren er enige zorgen over de achterkant van de auto en dat merkte de CEO bij zijn coureur. 'Ik denk dat hij een beetje overgevoelig en een beetje nerveus was. Er was niets te zien in de data en uiteindelijk meldde hij er ook niets over in de race.'

Ook Mazepin en Latifi met straffen na GP Oostenrijk

Naast Kimi Raikkonen (zie onderstaande bericht) hebben ook Nikita Mazepin en Nicholas Latifi een straf gekregen na de GP van Oostenrijk. Latifi en Mazepin minderden beiden niet genoeg snelheid onder de dubbele gele vlaggen die aan het einde van de wedstrijd op de Red Bull Ring gezwaaid werden. Zodoende krijgen zij een tijdstraf van dertig seconden.

Zes andere coureurs lagen tevens onder het vergrootglas wegens het niet voldoende vertragen onder dubbel-geel. Carlos Sainz, Sergio Perez, Daniel Ricciardo, Charles Leclerc, Pierre Gasly en Antonio Giovinazzi moesten zich melden bij de wedstrijdleiding, maar werden uiteindelijk vrijgesproken, zo weet Sky Sports F1 te melden.

Räikkönen krijgt strafpunten op superlicentie voor crash met Vettel

Kimi Räikkönen mag twee strafpunten op zijn FIA-licentie bijschrijven. In de slotfase van de Grand Prix van Oostenrijk kwam hij hard in aanraking met Sebastian Vettel. Beide coureurs schoven van het circuit af in de laatste ronde, doordat de Fin niet goed genoeg in zijn spiegels keek.

Mogelijk toch punten voor Russell, gele vlaggen genegeerd 

Na de race is er nog genoeg te doen om de crash aan het einde van de race. Sebastian Vettel en Kimi Räikkönen kwamen met elkaar in aanraking en gleden beiden hard van het circuit. Vervolgens werd er een dubbele gele vlag gezwaaid, een groot deel van de coureurs blijkt deze genegeerd te hebben. Daarom moeten Antonio Giovinazzi, Daniel Ricciardo, Sergio Pérez, Pierre Gasly, Nicolas Latifi en Nikita Mazepin zich melden bij de stewards. Wanneer de coureurs een straf krijgen zou het kunnen dat Russell alsnog de punten pakt voor Williams.

'Gerichte aanval' op F1-applicatie opgelost, geen datalek

Mensen die push-notificaties van de Formule 1-app aan hebben staan, kregen gisteren een merkwaardig bericht toegestuurd. Daarin stond alleen 'foo' en het blijkt volgens de Formule 1 om een 'gerichte aanval' te zijn gegaan. Er werd direct actie ondernomen en de push-service was tijdelijk uitgeschakeld. Het incident heeft ertoe geleid dat de beveiliging van de app zal worden aangescherpt. Er zou geen data van gebruikers zijn gelekt.

Mazepin: 'Als je één van de grote namen bent, word je minder bekritiseerd'

Nikita Mazepin is van mening dat nieuwkomers in de Formule 1 strenger worden beoordeeld dan de ervaren coureurs. Hij noemt als voorbeeld dat er rond de ongeschreven regel van het formatiehouden in de kwalificatie sneller negatief wordt gekeken naar debutanten zoals hijzelf. Ook worden nieuwe coureurs niet van tevoren ingelicht over dergelijke ongeschreven regels en dat was volgens Mazepin de reden dat hij aan het begin van het seizoen enkele coureurs in de weg zat tijdens de kwalificatie.

'Ik had nog nooit in een racecategorie gereden waar dat werd toegepast of besproken', vertelt de Haas-coureur in gesprek met The Race. 'Maar ik denk gewoon dat de F1 een wereld met twee gezichten is. Als je één van de grote namen bent, worden je acties minder bekritiseerd.' Het blokkeren van Fernando Alonso door Sebastian Vettel in de kwalificatie voor de GP van Oostenrijk laat dat goed zijn volgens Mazepin. 'Wat ik daarvan heb gezien, is precies het tegenovergestelde. Iedereen moet gewoon dezelfde regels op elkaar toepassen.'

Vettel bestraft door stewards voor ophouden Alonso

Sebastian Vettel heeft een gridstraf van drie plaatsen gekregen van de stewards voor het ophouden van Fernando Alonso. De Aston Martin-coureur stond in de slotfase van Q2 op het punt aan zijn snelle ronde te beginnen toen een aansnellende Alonso plotseling in zijn spiegels opdook. Vettel wist een ongeval te vermijden door vlug het gaspedaal in te trappen, maar de vliegende ronde van de tweevoudig wereldkampioen was op dat moment al om zeep geholpen. De stewards waren niet gediend van het feit dat Vettel Alonso in de weg reed en bestraften de viervoudig kampioen. Ook Valtteri Bottas hing mogelijk een straf boven het hoofd, maar de stewards bevonden de Fin uiteindelijk niet schuldig. Ook Carlos Sainz kwam er vanaf met een tik op de vingers.

Coureurs mogen niet 'onnodig' langzaam rijden in laatste bocht Red Bull Ring

De coureurs zijn gewaarschuwd om niet langzamer te gaan rijden in de laatste bochten tijdens de kwalificatie. Coureurs die een gaatje willen laten in de laatste bocht kunnen daar nu een straf voor krijgen, gezien het tijdens de eerste en tweede vrije training flink onveilig bleek. De FIA beroept zich daarbij op artikel 27.4 in het reglement, wat luidt dat een coureur niet onnodig langzaam mag rijden.

'Wanneer een coureur een gaatje wil laten naar zijn collega's voor een snelle ronde, mag hij niet snelheid minderen in de laatste twee bochten', laat Michael Masi weten aan RaceFans. Veel coureurs klaagden het afgelopen weekend over verkeer in de laatste bochten, dat zorgde ervoor dat er onveilige situaties ontstonden. Zo moest Fernando Alonso bijvoorbeeld flink uitwijken.

Domenicali wil nog steeds 23 F1-races organiseren in 2021

Formule 1-CEO Stefano Domenicali geeft bij Speedweek.com aan dat het nog steeds het doel is om dit jaar 23 races te laten verrijden: 'Dat is nog steeds het plan. Dat we vervangers kunnen vinden voor races die niet door kunnen gaan, toont aan dat de Formule 1 het goed doet. Dankzij het FIA-protocol hebben we in elk land waar we races hebben gereden in de pandemie kunnen bewijzen dat we aan de veilige kant zitten door het risico tot een minimum te beperken.'

Bottas weet niet of nieuw Pirelli-rubber Mercedes mee gaat helpen

Valtteri Bottas twijfelt aan of de nieuwe Pirelli-achterbanden Mercedes een voordeel op gaan leveren ten opzichte van Red Bull Racing. 'Ik weet het niet', liet de Fin weten in de persconferentie voorafgaand van het tweede Grand Prix-weekend in Stiermarken. 'We hebben nog niet met de nieuwe banden gereden. Morgen zullen we de eerste meters maken. Alles wat tot dan gezegd wordt over de nieuwe banden is pure speculatie.'

Ocon: 'Nieuwe achterbanden Pirelli zijn geen grote verandering'

Esteban Ocon deelt tijdens een persconferentie zijn verwachtingen over de nieuwe, meer robuuste achterbanden die Pirelli zal introduceren op Silverstone. Hij denkt echter niet dat het een hele grote verandering teweeg zal brengen, maar hij houdt wel alle opties open: 'Misschien krijgen we verrassingen, wie weet verandert het de balans van de auto. Ik denk niet dat het een grote verandering zal zijn, maar we gaan het zien.'

Schumacher keek naar Engeland-Duitsland: 'Wil ik niet meer over spreken'

Mick Schumacher kijkt in een persconferentie terug op de EK-wedstrijd tussen Engeland en Duitsland, die werd gewonnen door de Engelsen. De Haas-coureur vertelt over die dag: 'We vertrokken met een groepje van elf, onderweg speelden we wel enkele jongens kwijt. Verder heb ik de wedstrijd Engeland-Duitsland gekeken, maar daar zou ik liever niet meer over spreken. Tot slot heb ik ook nog wat voetbal gespeeld, al was het wel ontzettend druk op het plein!'

Saward: 'Williams beschreef Bottas als tweede coureur toen ik ernaar vroeg'

Volgens Joe Saward beschreef François-Xavier Demaison Valtteri Bottas toen de technisch directeur van Williams gevraagd werd wat hij graag wilde van een coureur. Dat vertelt de gerenommeerd Formule 1-journalist op zijn blog. 'Demaison zei dat Williams graag een coureur van topniveau zou willen hebben die overwinningen heeft geboekt in de Formule 1', aldus Saward die denkt dat Bottas perfect in dat plaatje past: 'Williams beschreef eigenlijk Bottas toen ik ernaar vroeg.'

Documentaire over het leven van Ecclestone in de maak

Jiva Maya, maker van de documentaire over Ayrton Senna, gaat aan de slag met een documentaire over Bernie Ecclestone. De serie zal bestaan uit acht afleveringen, onder de naam 'Lucky!'. Tijdens de lockdown werd Ecclestone gefilmd in zijn huis en zijn verhaal zal worden ondersteund door oud beeldmateriaal uit de Formule 1. 'Dit is de eerste keer dat ik iemand heb vertrouwd om mijn verhaal te delen. Jiva Maya is de perfecte producent voor dit.' Ecclestone was meer dan zes decennia betrokken bij de Formule 1 en is daarmee een van de invloedrijkste personen in de geschiedenis van de sport.

Masi: 'Radioverkeer met raceleiding afgenomen sinds uitzending ervan'

Formule 1-teams communiceren tegenwoordig minder over de boordradio richting de raceleiding en wedstrijdleider Michael Masi denkt dat het te maken kan hebben met het uitzenden ervan op de televisie. Sinds de Grand Prix van Barcelona is de Formule 1 begonnen met de het uitzenden van deze gesprekken. Paul James, teammanager van McLaren, gebruikte recentelijk de radio om bij Masi te klagen over de spin van Valtteri Bottas tijdens de tweede training voor de GP van Stiermarken.

In gesprek met Autosport vertelt Masi hoe het uitzenden van deze gesprekken invloed heeft gehad op de hoeveelheid klachten die hij krijgt gedurende een GP-weekend. 'Om eerlijk te zijn denk ik dat elk team de radio zal gebruiken in de wetenschap dat het er is. Het bestaat al jaren, maar het wordt natuurlijk nu pas uitgezonden. Waarschijnlijk heeft het ervoor gezorgd dat het radioverkeer richting de raceleiding is verminderd. Ik denk dat teams nu twee keer nadenken voordat ze een vraag stellen.'

Introductie gewijzigd Pirelli-rubber baart Red Bull-teambaas geen zorgen

Christian Horner maakt zich geen zorgen over de nieuwe achterbanden die Pirelli introduceert tijdens het Grand Prix-weekend in Groot-Brittannië. De Italiaanse bandenleverancier komt op Silverstone met sterkere banden zodat er niet nog eens klapbanden plaatsvinden. Volgens de Red Bull-teambaas een wijziging die niet veel voorstelt: 'Het is geen totaal andere constructie.'

'Dit is enkel een versterking van het al bestaande model. Het profiel is hetzelfde, evenals de aerodynamische vorm. Over een paar dagen kunnen we de eerste conclusies trekken. Het is in ieder geval goed om te zien dat Pirelli snel reageert', aldus het perspectief van de Brit volgens AUTOhebdo. Vooral het feit dat de bandenleverancier ingrijpt, vindt hij prettig.

'Indianapolis ziet geen F1-race plaatsvinden in nabije toekomst'

Roger Penske denkt niet dat er in de nabije toekomst een Formule 1-race zal plaatsvinden op de Indianapolis Motor Speedway. Dat vertelt de eigenaar van de iconische baan uit de Verenigde Staten tegenover IndyStar. 'Tuurlijk, als er een mogelijkheid is', zo vertelt Penske dat hij dan wel een race zou willen organiseren. 'Er zijn gesprekken geweest met CEO Stefano Domenicali en wij zouden het wel willen, maar het ligt allemaal aan de financiën. We moeten stabiel zijn hierin. Het gaat niet alleen om een sponsor vinden, maar over het hele totaal plaatsje eromheen.'

Sainz verbluft: 'We reden bijna op het niveau van de topteams'

Carlos Sainz is nog altijd erg in zijn nopjes met zijn zesde plaats in de Grand Prix van Stiermarken. De Spaanse coureur, die in 2021 bij het Formule 1-team van Ferrari is gekomen, kijkt met grote tevredenheid terug op zijn optreden op de Red Bull Ring. 'Ik reed een hele sterke stint op de mediums. We reden een heel competitieve pace. We waren sneller dan McLaren en reden qua rondetijden bijna op het niveau van de topteams. Het gevoel in de auto was ronduit geweldig', glundert Sainz.

Sochi houdt F1-droom in leven: 'Dat idee is nog niet van de baan geveegd'

De Formule 1 mag vanaf 2022 dan niet langer naar het Sochi Autodrom afreizen, racepromotor Rosgonski vertelt in een interview met Autosport dat het mogelijk niet de laatste keer zal zijn dat de sport er zal racen. 'Het circuit behoudt de Grade 1 status van de FIA. De baan zal daarom geschikt zijn om andere klassen te verwelkomen. Ook is het idee om afwisselende races te organiseren nog niet van de baan geveegd. Het is geen actief onderwerp waarover nu wordt gesproken, maar het is zeker nog niet besloten.' Wellicht zal de Grand Prix van Rusland in de toekomst het ene jaar gehouden worden op Igora Drive en het andere jaar op de Sochi Autodrom.

Masi: 'Ook zonder klachten van McLaren was spin Bottas onderzocht'

De spin van Valtteri Bottas in de pitstraat tijdens VT2 van de GP van Stiermarken was ook zonder klachten van McLaren onderzocht, zegt wedstrijdleider Michael Masi. De Fin probeerde in de tweede versnelling weg te rijden, maar verloor de controle. Het leidde tot ergernis bij McLaren, dat gelijk contact zocht met Masi. 'Zelfs als McLaren niets had gezegd, zou ik de stewards hebben gevraagd om dat te onderzoeken', verklaart Masi in gesprek met Autosport. 'De stewards horen die communicatie tussen mij en de teams eigenlijk niet. Dus ze zijn op geen enkele manier beïnvloed door het commentaar van McLaren.'

Schumacher organiseert teambarbecue tijdens voetbalkraker op het EK

Mick Schumacher organiseert dinsdag hoogstpersoonlijk een teambarbecue voor het personeel van Haas. De Duitse jongeling crashte in de kwalificatie en ondanks de tijdsdruk was zijn auto op tijd gerepareerd voor de race. Als dank voor de uitstekende diensten van zijn monteurs vindt er tijdens de voetbalwedstrijd van Engeland tegen Duitsland daarom een gezellig etentje plaats. De timing maakt het extra pikant, want Schumacher zal voor zijn thuisland juichen, terwijl veel teamleden Engels zijn. 'Ik zal dus geen Duits shirt aantrekken', grapt Schumacher in gesprek met Bild.

Vijf positieve coronatests tijdens GP-weekend Stiermarken

In het Grand Prix-weekend van Stiermarken, en de weekdagen daarvoor, zijn er vijf personen binnen de Formule 1-bubbel positief getest op het coronavirus, dat maakt de FIA bekend. Coureurs, teams en overig personeel worden structureel getest door het veiligheidsorgaan van de autosport. Met 5673 afgenomen tests vallen de vijf besmettingen in de bubbel mee.

Zhou 'debuteert' in F1 tijdens eerste vrije training GP Oostenrijk

Guanyu Zhou mag tijdens de eerste vrije training voorafgaand aan de Grand Prix van Oostenrijk plaatsnemen achter het stuur van een Alpine-bolide. De leider in de Formule 2-raceklasse 'debuteert' hiermee in de vrije training van de koningsklasse. Fernando Alonso zal tijdens VT1 vanaf de zijlijn toekijken, terwijl de 22-jarige Chinees van de Alpine Academy zijn bolide een uurtje overneemt.

Norris: 'Ik vond het grappig om de topteams te irriteren'

Lando Norris wist in de openingsronden van de Grand Prix van Stiermarken Sergio Perez en Valtteri Bottas goed achter zich te houden. Pas na een tiental ronden wisten de coureurs van Red Bull Racing en Mercedes hem in te halen. Norris was zeer geamuseerd van het gevecht. 'Ik vond het grappig om de topteams te irriteren', zei de McLaren-coureur volgens Formel1.de. 'Omdat ik wist dat ik in de slechtste auto zat en toch voor hen reed. Dat is cool.'

Plaats reactie

666

0 reacties

Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.

Bekijk alle reacties

Meer nieuws