Ferrari heeft met de nieuwe SF21 de focus gelegd op de achterzijde van de auto. Enrico Cardile, chassis-directeur van Ferrari, heeft tijdens de lancering van de nieuwe bolide uitgelegd dat er op aerodynamisch vlak een hoop is veranderd. Dat was mogelijk door een nieuwe versnellingsbak, krachtbron en een nieuwe wielophanging.
Volgens Cardile zijn de aanpassingen voornamelijk gericht op de efficiëntie van de auto. 'Door de nieuwe krachtbron en versnellingsbak is de achterzijde een stuk slanker geworden. Ook loopt deze sneller af naar beneden. Hierbij hebben wij gefocust op het reduceren van de verticale downforce. Dat heeft als effect dat we beter met de banden om kunnen gaan tijdens een race.'
Een ander groot punt waar aandacht aan besteed is, is het omlaag brengen van de luchtweerstand. De voorgaande SF1000 had onder andere daardoor een relatief lage topsnelheid. 'Met deze aanpassingen hebben we ervoor gezorgd dat de luchtweerstand verlaagd is en het aerodynamische pakket beter werkt', legt Cardile uit.
Nieuwe voorvleugel en neus
Aan de voorzijde is minder veranderd, aangezien het team zijn tokens al aan de achterkant heeft uitgegeven. Toch zijn er nog enkele belangrijke wijzigingen verricht. 'We hebben een nieuwe voorvleugel, die beter samen moet werken met de licht veranderde neus. Door de reglementen van dit jaar konden we hier helaas niet meer dan dit aan veranderen.'
Plaats reactie
0 reacties
Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.
Bekijk alle reacties