Budgetplafond beperkt Mercedes niet: 'We nemen een grote upgrade mee naar Silverstone' Formule 1
Formule 1

Budgetplafond beperkt Mercedes niet: 'We nemen een grote upgrade mee naar Silverstone'

Budgetplafond beperkt Mercedes niet: 'We nemen een grote upgrade mee naar Silverstone'

Aan het begin van het seizoen was een mogelijke conceptwissel van Mercedes vaak het gesprek van de dag. Het Duitse team zag in dat het potentieel van haar concept zonder sidepods beperkt was, maar een conceptwissel tijdens het seizoen leek onhaalbaar in combinatie met de budgetlimiet. Toch waren er in Monaco opeens sidepods terug te vinden op de W14, en als we Mercedes-teambaas Toto Wolff mogen geloven, blijft het daar niet bij.

Het flinke pakket aan upgrades in het prinsdom leidde al tot opgetrokken wenkbrauwen bij de leiding van Red Bull Racing. Teambaas Christian Horner en teamadviseur Helmut Marko gaven allebei aan dat Mercedes wel een groot deel van haar budget moest hebben ingezet om die nieuwe onderdelen mogelijk te kunnen maken. Red Bull zelf introduceert maar mondjesmaat upgrades.

Toch lijkt er voorlopig geen einde te komen aan de upgrades bij het Duitse Mercedes. 'We brengen een grote upgrade mee naar Silverstone', zo wordt Wolff geciteerd door F1i.com. De Oostenrijker zei na afloop van de Grand Prix van Canada al dat hij hoopte op de zege in Silverstone, en dat lijkt nu niet alleen vanwege de karakteristieken van het circuit te zijn, maar ook vanwege het nieuwe upgradepakket. 'Daarna zouden we nog er nog een moeten hebben voor de zomerpauze', voegt Wolff toe. Dat is opvallend, want die zomerpauze begint slechts drie weken na de Grand Prix van Groot-Brittannië, wat inhoudt dat Mercedes de nieuwe upgrades elkaar snel laat opvolgen.

Correlatieproblemen opgelost door Mercedes

'Het is gewoon zo dat we veel sneller dingen leren sinds we onze conceptuele architectuur hebben aangepast. We zouden redelijke stappen moeten kunnen zetten in de komende vier races', wijst Wolff op de drukke maand juli. Volgens Wolff begrijpt het team de auto steeds beter. 'Ik denk dat we de simulaties beter begrijpen. Onze correlatie tussen de simulaties en wat we op het circuit zien, is goed. Dat is ons grootste probleem geweest in het afgelopen anderhalf jaar. We hebben in de windtunnel een aantal goede prestatieverbeteringen gezien, we begrijpen beter wat de auto nodig heeft om snel te gaan, en wat voor afstellingen we moeten gebruiken. Dus de stappen die we zetten worden groter. Ik denk dat we goed bezig zijn.'

Plaats reactie

666

0 reacties

Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.

Bekijk alle reacties

Meer nieuws