Voormalig Formule 1-coureur Gerhard Berger heeft in het verleden al vaker aangetoond dat hij deel uitmaakt van de fanclub van Max Verstappen. De Oostenrijker was in zijn eigen carrière als Formule 1-coureur drie jaar lang de teamgenoot van Ayrton Senna, en gaf eerder al aan dat Verstappen de eerste coureur is die hij boven de legendarische Braziliaan plaatst. Zelfs het talent van Verstappen is inmiddels niet meer voldoende.
Verstappen kwam in Monza als zesde over de streep, en liep vervolgens zijn emoties de vrije loop bij de pers. Zo gaf hij onder meer aan dat Red Bull Racing erin is geslaagd om sinds het vertrek van Adrian Newey de auto om te toveren tot een monster van een auto. Berger reageerde als analist van Sky Sports Deutschland op de frustraties van de wereldkampioen. 'Max is nog steeds een bijzonder figuur in deze industrie', lacht Berger, die het wel kan waarderen dat de Nederlander zich zo uitspreekt.
Code rood bij Red Bull
Hoewel de woorden van Verstappen hard waren en door de buitenlandse media als respectloos gezien werden, is Verstappen in gesprek met de media zelden op een leugen te betrappen. Daarnaast levert hij doorgaans goede resultaten af. 'Meestal haalt hij de kolen wel uit het vuur, maar zelfs Max kan op dit moment niet al te veel doen', zegt de tienvoudig Grand Prix-winnaar over Verstappen.
De tekst gaat verder onder de afbeelding.
Voor Berger werd het in de thuisrace van Verstappen echt duidelijk dat Red Bull diep in de problemen zit. 'Als Verstappen er, zeker in Nederland, niet meer in slaagt om de eer te redden, dan moeten alle alarmbellen rinkelen. Ze hebben echt updates nodig die ook echt werken', aldus Berger. De laatste upgrades van Red Bull waren juist een stap in de verkeerde richting.
Berger geldt als een echte Red Bull-insider, aangezien hij in het verleden zelfs voor de helft eigenaar was van Toro Rosso, en nog altijd goede banden onderhoudt met veel Red Bull-hoofdrolspelers. Berger noemt de onrustige periode bij het team als oorzaak: 'Je kunt heel duidelijk zien dat het gekibbel van de afgelopen maanden bij het team van Red Bull zijn sporen heeft achtergelaten. De dominante auto is tegenwoordig geen dominante auto meer, maar misschien is het wel nog genoeg voor de tweede of derde plek.'
Plaats reactie
0 reacties
Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.
Bekijk alle reacties