Max Verstappen heeft zich als wereldwijde ambassadeur gebonden aan Heineken 0.0. De Nederlander zal een actieve rol gaan spelen in de al sinds 2016 lopende campagne 'When You Drive, Never Drink'. Niet alleen de coureur heeft zich verbonden aan de bierfabrikant, ook zijn team Red Bull Racing heeft een partnership gesloten met het iconische Nederlandse merk.
Met de samenwerking hoopt Heineken in de persoon van Verstappen verantwoord alcoholgebruik nog beter onder de aandacht te brengen. De Nederlander zal onder meer ingezet worden voor verschillende creatieve activaties, waaronder het gaming initiatief Player 0.0, om zo de nieuwe generatie racefans aan zich te binden. Daarnaast moet de samenwerking ook een nieuwe boost geven aan de campagne 'When You Drink, Never Drive'.
Verstappen zelf is verheugd met de samenwerking met een groot merk uit zijn vaderland, vertelt hij in het persbericht. 'Het is heel bijzonder om als Nederlander samen te werken met zo’n iconisch Nederlands merk als Heineken. Mensen die mij kennen weten dat ik erg gefocust ben op het voorkomen van fouten. Daarom vind ik het geweldig om deel uit te maken van de 'When You Drive, Never Drink' campagne om mensen op die manier meer bewust te maken van verantwoord alcoholgebruik. Omdat ik zelf een fervent gamer en gepassioneerd simracer ben, vind ik het daarnaast prachtig om een rol te spelen in het nieuwe gaming initiatief dat Player 0.0 heet.'
Red Bull Racing sluit partnership met Heineken
Niet alleen de tweevoudig wereldkampioen, ook zijn team Red Bull Racing is de samenwerking aangegaan met Heineken 0.0. Entertainment op wereldniveau en een ultieme ervaring voor de fans staat centraal binnen deze samenwerking. De komende tijd zullen er verschillende acties en spraakmakende campagnes worden opgezet door beide bedrijven, waarbij dit vooral op het gebied van gaming en muziek zal worden gedaan. Ook hierbij speelt de campagne rondom het verantwoordelijk alcoholgebruik een grote rol.
Teambaas Christian Horner laat weten erg tevreden te zijn zo'n groot bedrijf te hebben kunnen strikken als partner. 'Elk topteam heeft op hun reis naar succes een reeks geweldige partners nodig. We zijn ongelofelijk enthousiast om onze reis naar succes te vervolgen en Heineken met hun alcoholvrije merk Heineken 0.0 te mogen verwelkomen als een van onze wereldwijde partners. Heineken 0.0 is al een belangrijk onderdeel van onze F1-familie en gaat onze fanbase nu spannende en boeiende entertainmentmogelijkheden bieden, zowel op het circuit als thuis. We verheugen ons op de verdere samenwerking en kijken uit naar alle aansprekende mogelijkheden die we onze fans dit seizoen kunnen bieden.'
Heineken trots op samenwerkingen
Ook de andere partij toont zich enthousiast met de samenwerking, zo blijkt uit de woorden van Bram Westenbrink, wereldwijd eindverantwoorlijk voor het merk Heineken. 'We zijn heel trots op de samenwerking met team Oracle Red Bull en Formule 1-icoon Max Verstappen. Max zal als Heineken 0.0-ambassadeur een actieve en leidende rol gaan spelen in onze ‘When You Drive, Never Drink’-campagne die gericht is op verantwoord alcoholgebruik. Onder de naam Player 0.0 gaan we samen een spannend gaming-initiatief lanceren; een nieuwe virtuele race ervaring voor de fans. Ik kijk enorm uit naar het nieuwe F1-raceseizoen.'
Registreer je bij Bezwaarmaker.nl en maak gratis bezwaar tegen je WOZ-waarde! (Ad)
Plaats reactie
0 reacties
Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.
Bekijk alle reacties