Gary Anderson denkt dat Red Bull Racing heel veel mazzel heeft met een coureur als Max Verstappen. De journalist is van mening dat het voor een team heel fijn is om een auto om Verstappen heen te bouwen, aangezien de tweevoudig wereldkampioen een specifieke rijstijl heeft. Bovendien perfectioneert de Nederlander zijn snelheid tijdens het simracen. Daarnaast helpt het ook dat Red Bull de auto niet rigoureus hoefde te veranderen na vorig seizoen, wat andere teams juist wel moesten doen.
Dankzij het ontwerp van Adrian Newey is Red Bull al sinds vorig seizoen bovenaan de tijdenlijsten te vinden. Vooral dit seizoen is de Oostenrijkse renstal onverslaanbaar. Anderson denkt dat de stercoureur van Red Bull het leven van Newey makkelijker maakt. 'Verstappen is de perfecte coureur voor Red Bull om zich omheen te bouwen', schrijft de journalist voor The Race. 'De uitdaging van Adrian Newey is om een zo snel mogelijke auto te bouwen binnen een set regels, maar soms leidt dat tot compromissen om deze bij de coureur te laten passen. Maar Verstappen gedijt met een auto die velen, inclusief Perez, moeilijk te besturen vinden.'
'Ik vermoed dat Verstappens zeer competitieve benadering van het simracen thuis hem hierbij helpt', vervolgt Anderson. De journalist weet dat de prestaties in een simulator zich zeker niet altijd vertalen naar het circuit. Toch lijkt het de Nederlander al jaren te helpen. 'Ja, er is beperkte feedback vanuit deze sim-opstellingen, maar het komt voornamelijk neer op de coureur die de snelheid identificeert waarmee hij een bepaalde bocht kan nemen en geen fouten maakt. Het verfijnen van dat talent op de achtergrond kan alleen maar helpen bij zijn prestaties op het circuit.'
'Minder tijdrovend voor Red Bull om de puntjes op de i te zetten'
De dominantie van Red Bull begon vorig jaar al, waardoor de auto weinig veranderingen is ondergaan ten opzicht van vorig seizoen. 'Het oorspronkelijke visuele concept is subtiel veranderd, maar dat is slechts optimalisatie rondom dat concept.' Dit plaatst Red Bull in een veel betere positie als er gekeken wordt naar de verminderde windtunneltijd van het team. 'Dat komt doordat het veel minder tijdrovend is om de puntjes op de i te zetten dan om een nieuwe weg in te slaan', besluit Anderson.
Plaats reactie
0 reacties
Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.
Bekijk alle reacties