In de afgelopen Grand Prix-weekenden wisten Ferrari-coureurs Charles Leclerc en Carlos Sainz niet meer in de top zes te eindigen. Zowel in Silverstone als Boedapest gingen die plekken naar de coureurs van Red Bull Racing, McLaren, en Mercedes, en dus is er werk aan de winkel voor het Italiaanse team, dat in de weekenden daarvoor nog zo'n goede vorm tentoonstelde in Canada en Oostenrijk.
Volgens Ferrari-teambaas Frédéric Vasseur had het team meer uit de afgelopen weekenden kunnen halen. 'Tijdens de afgelopen twee races waren we niet in staat om het potentieel van de SF-23 volledig te benutten, omdat we een te voorzichtige aanpak hanteerden, en omdat we te veel fouten hebben gemaakt. Daarom is ons doel tijdens de Belgische Grand Prix, op één van de historische Formule 1-locaties, om verder te gaan met waar we in Canada mee begonnen zijn', zo wijst de 55-jarige teambaas naar de weekenden in Canada en Oostenrijk, waar Ferrari wel nog competitief was.
'Charles (Leclerc, red.) en Carlos (Sainz, red.) zijn twee van de beste coureurs op de grid, maar we moeten zorgen dat we ze van de juiste middelen voorzien waarmee ze hun talent kunnen demonstreren', aldus Vasseur in een persbericht van het team. 'Achter Red Bull Racing zit het allemaal heel dicht bij elkaar met vijf teams die elke race voor iedere duizendste van een seconde vechten.' Met die vijf teams doelt Vasseur op Ferrari, Mercedes, Aston Martin, McLaren, en Alpine. 'We moeten dus elk detail van het afgelopen weekend bestuderen, van de vrije training op vrijdag tot de laatste ronde op de zondag, omdat een tiende van een seconde zomaar één of twee plekken verschil kan betekenen.' In Hongarije liep Sainz Q3 nog mis nadat hij twee duizendsten van een seconde tekortkwam op de tijd van Fernando Alonso.
Ferrari moet risico's nemen
Sinds de introductie van de Pirelli-banden lijken de verhoudingen wat veranderd te zijn, ten nadele van onder meer Aston Martin en Ferrari. 'We kennen onze technische zwaktes en onze concurrenten verspillen ook geen tijd. In België, en tijdens de rest van het seizoen, moeten we onze focus dus maximaliseren en bereid zijn om risico's te nemen.' Waar Ferrari in het kampioenschap eerst leek te strijden met Mercedes en Aston Martin om de tweede plek, zou het nu eerder kunnen uitdraaien op een gevecht met Aston Martin en McLaren om de derde positie.McLaren staat nog tachtig punten achter Ferrari, maar liep in twee weekenden tijd maar liefst 45 punten in. Ferrari heeft zelf ook nog een achterstand van zeventien punten op Aston Martin en moet dus aan de bak.
Plaats reactie
0 reacties
Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.
Bekijk alle reacties