Talpa Network en Viaplay gaan de samenwerking met elkaar aan. SBS9 wordt omgedoopt tot Viaplay TV en zal vanaf 5 april dus op een lineair televisiekanaal te zien zijn, zo melden beide partijen. Niet alle actie in Japan zal overigens live te zien zijn. De kwalificatie en race zullen pas later op de dag uitgezonden worden.
Door de samenwerking tussen Talpa en Viaplay kunnen liefhebbers vanaf vrijdag al naar de Formule 1 kijken op een openbaar televisiekanaal. Het gaat echter slechts om een deel van het sportportfolio dat de streamingdienst aanbiedt en dus voor iedereen te zien is. Daarnaast zullen niet alle sessies live worden uitgezonden. Op het nieuwe Viaplay TV zal de tweede vrije training van de Grand Prix van Japan de eerste live-uitzending zijn en later op de dag zal ook Shakedown op het televisiekanaal te zien zijn.
De kwalificatie en de race zullen ook op de nieuwe zender te bekijken zijn, echter niet live. De uitzending begint zowel op zaterdag als zondag om 13:00 uur Nederlandse tijd, respectievelijk vijf en zes uur na de start van de sessies. Deze regeling heeft enkel betrekking op het Japanse raceweekend, maar er zullen meerdere races op het open kanaal worden uitgezonden, maar dat schema wordt later bekendgemaakt. In april worden verder onder meer livewedstrijden van de Premier League voetbal uitgezonden en ook de hoogtepunten van de Grand Prix van China zullen op de zender te zien zijn.
Beide partijen blij met overeenkomst
Roger Lodewick, CEO van Viaplay Nederland, is zeer verheugd met de nieuwe deal die de streamingdienst met Talpa heeft gesloten. 'We zijn erg blij met deze nieuwe samenwerking met Talpa Network. Talpa Network heeft een enorm bereik en door deze samenwerking kunnen wij een breed publiek aanspreken en kennis laten maken met Viaplay en het geweldige sportaanbod dat we op onze streamingdienst aanbieden', zo valt in het statement te lezen.
Ook de CEO van Talpa Network, Joost Brakel, reageert enthousiast. 'Wij zetten vol in op onze open mediastrategie en dat betekent dat wij voortdurend in de markt kijken naar mogelijkheden tot samenwerking met aantrekkelijke partners. Het partnership met Viaplay is hier illustratief voor, zoals we eerder ook succesvolle allianties zijn aangegaan met RetailMedia.One en BBC First. Viaplay en Talpa Network hebben de intentie om de samenwerking in de nabije toekomst te verbreden en te verdiepen, en we zijn blij dat we onze kijkers deze immens populaire sporten kunnen aanbieden.'
Plaats reactie
0 reacties
Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.
Bekijk alle reacties