Nico Hülkenberg was vandaag een van de absolute uitblinkers in de kwalificatie voor de Grand Prix van Canada. De Duitser zette zijn Haas knap op de eerste startrij, nadat hij zijn snelste rondetijd in Q3 net voor de rodevlagsituatie neerzette. De Duitser moet zich echter melden bij de stewards omdat hij te hard gereden zou hebben tijdens de rodevlagsituatie.
Hülkenberg pakte zijn beste kwalificatiepositie sinds zijn prachtige poleposition in zijn debuutjaar in 2010, toen hij met zijn Williams meer dan een seconde voorsprong pakte op de concurrentie in een natte Braziliaanse kwalificatie. Hülkenberg hoopt morgen naast Max Verstappen aan de race te kunnen beginnen, maar de kans lijkt groot dat er een straf gaat volgen. De Duitser reed na het neerzetten van zijn snelste rondetijd sneller dan toegestaan tijdens de rode vlag, en de FIA is doorgaans niet mild in dit soort gevallen.
Hülkenberg was na de kwalificatie nog dolgelukkig
Hülkenberg zei na de kwalificatie bij F1TV nog blij te zijn met zijn prestatie in de kwalificatiesessie: 'Vandaag viel alles goed. We stonden op het juiste moment op de juiste banden. Onze timing was vandaag goed, ook in Q3 met de rode vlag. Dat was een mazzeltje voor ons', zegt Hülkenberg, voordat hij weet welk onheil hem nog boven het hoofd kan hangen. 'We hadden net onze ronde beëindigd. Dat was mijn tweede ronde, waardoor ik opschoof naar P2. Mijn eerste ronde was niet zo goed. Een vlekkeloze kwalificatie dus. Het is uitdagend hier, het is lastig met de inters. Het uitkomen van veel bochten gaat hier op hoge snelheid, en dan heb je ook nog de muren naast het circuit staan. Het was niet makkelijk, maar ik heb er wel van genoten. Ik prijs mezelf gelukkig dat ik hier mag staan.'
De Duitser keek ook nog vooruit naar de race. 'De uitdaging voor morgen is om in de top tien te blijven. Het zal heel lastig worden als het droog is. Ik heb gisteren niet veel kunnen rijden toen het droog was, dus dat maakt het extra lastig', verwijst de Duitser naar de technische problemen die hij ervoer in de derde vrije training. 'We moeten zien wat gebeurt, en hoe de auto het doet. Ik heb gelukkig wel wat ervaring', zegt Hülkenberg met een lach.
Plaats reactie
0 reacties
Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.
Bekijk alle reacties