Carlos Sainz denkt dat Red Bull Racing niet langer de beste auto van het Formule 1-veld heeft. De Ferrari-coureur is van mening dat zijn oude werkgever McLaren het stokje inmiddels heeft overgenomen van het team van regerend wereldkampioen Max Verstappen. Bij het team van McLaren is men daar echter nog niet helemaal van overtuigd.
Verstappen won weliswaar de race, maar volgens Sainz is de RB20, waarmee de Nederlander afgelopen weekend in Spanje zijn zevende overwinning van 2024 boekte, niet langer de beste auto. De drievoudig Grand Prix-winnaar, die voor eigen publiek op een teleurstellende zesde plaats over de finish kwam, denkt dat het team van Red Bull op basis van de verhoudingen in Barcelona niet langer de maatstaf is.
'Eerlijk gezegd denk ik dat McLaren momenteel de meest consistente auto heeft', wordt Sainz na afloop van zijn laatste Spaanse Grand Prix in de kleuren van Ferrari geciteerd door Motorsport.com. Die consistentie hebben Red Bull en Ferrari volgens de 29-jarige Spanjaard momenteel niet. 'Red Bull heeft het volgens mij op bepaalde circuits moeilijk en dat geldt ook voor ons. McLaren is overal snel. Ze zijn snel in de langzame bochten en tegelijkertijd gaan ze vol gas door bochten drie en negen. En ze hadden de snelste auto in bocht vijf. Ik zie op dit moment dus geen enkele zwakke plek bij McLaren. Red Bull zit er denk ik nog steeds heel goed bij, maar McLaren is overal snel en dat vind ik best wel indrukwekkend', is Sainz lovend over zijn oude team.
McLaren en Red Bull aan elkaar gewaagd
In tegenstelling tot Sainz is men er bij McLaren nog niet zo zeker van dat het Red Bull qua performance is gepasseerd. 'De race pace zat heel dicht bij elkaar. Dat we op het einde sneller waren, kwam doordat we versere banden hadden. Het feit dat hij (Verstappen, red.) sneller was in de openingsfase, was omdat wij achter Russell zaten', durft McLaren-teambaas Andrea Stella geen helder oordeel te vellen over de onderlinge verhoudingen tussen beide teams.
Wel ziet de Italiaan dat McLaren op de goede weg is. 'Qua prestaties waren we in de race bijna net zo aan elkaar gewaagd als in de kwalificatie, terwijl je normaal wat variaties hebt door hoe je met je banden omgaat. Op een circuit dat zo zwaar voor de banden en de aerodynamica is, is dit heel goed nieuws qua progressie die we geboekt hebben met de auto', aldus een tevreden Stella.
Plaats reactie
0 reacties
Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.
Bekijk alle reacties