Red Bull komt met vijf aangepaste onderdelen richting Barcelona Formule 1
Formule 1

Red Bull komt met vijf aangepaste onderdelen richting Barcelona

Red Bull komt met vijf aangepaste onderdelen richting Barcelona

De Grand Prix in Barcelona wordt beschouwd als een goede graadmeter voor hoe de rest van het seizoen zal gaan voor de teams. Al wist Verstappen in Canada de raceoverwinning op zijn naam te schrijven, het team van Red Bull Racing beleeft niet de meest gemakkelijke weken. In het kampioenschap geniet de Oostenrijkse renstal momenteel een voorsprong van slechts 49 punten op Ferrari. Om een zo goed mogelijk resultaat teweeg te kunnen brengen in Barcelona, heeft het team vijf aanpassingen aan de auto gedaan.

In het officiële FIA-document is te lezen dat drie van de vijf aanpassingen die Red Bull heeft gedaan aan de auto specifiek voor het Catalaanse circuit zijn gedaan, al kan ook worden aangenomen dat deze aanpassingen zijn gedaan met het oog op de triple header die in Barcelona van start gaat. De aankomende drie weken racet de Formule 1 namelijk op drie verschillende plekken in Europa. De andere twee aanpassingen zijn gericht op het verbeteren van de algehele prestaties van de auto.

Rekening gehouden met het weer

De zomer breekt aan in Europa en dat betekent dat het wel eens heel heet kan gaan worden. Al is de kans op regen tijdens de eerste vrije training in Barcelona aanwezig, het team van Red Bull wil geen risico's lopen op het gebied van oververhitting van de auto. Aan de voorzijde van de auto zijn dan ook de side pod-openingen vergroot. Hierdoor zou de auto makkelijker gekoeld moeten worden. Als gevolg van de aanpassingen aan de side pods, moeten ook de motorkap en de vloer enigszins worden aangepast. Zouden de motorkap en vloer niet worden aangepast, bestaat het risico dat de onderdelen onder de motorkap niet voldoende gekoeld kunnen worden.

Op het gebied van prestaties van de auto zijn er aanpassingen gedaan aan de beam wing en de endplate van de achtervleugel. De beam wing is de kleine achtervleugel die zich onder de grote achtervleugel bevindt. Deze is verbreed om meer neerwaartse druk te kunnen genereren. Aangezien de beam wing is verbreed was het team ook genoodzaakt om de endplates aan te passen. Het onderste deel van deze endplates buigt nu meer naar buiten dan voorheen het geval was.

Plaats reactie

666

0 reacties

Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.

Bekijk alle reacties

Meer nieuws