Perez denkt dat zijn vierde plaats in Monaco grotendeels te danken was aan een goede omgang met de banden. De Mexicaan spaarde ze wanneer het kon, zodat hij in het pitstop-venster van zijn achtste (eigenlijk negende) startpositie helemaal naar de vierde plaats kon opschuiven.
De samenwerking tussen Perez en zijn team stond aan de basis van deze goede prestatie. 'Het team heeft fantastisch werk geleverd op het gebied van strategie en de communicatie tijdens de race was uitstekend', vertelt de teamgenoot van Max Verstappen in een persbericht. 'We hebben de banden gespaard en gebruikt wanneer dat nodig was. Dat was de sleutel, want daardoor konden we twee of drie kwalificatieronden rijden om naar de vierde plek te springen na mijn pitstop.'
In zijn tweede stint probeerde Perez wederom zijn banden te sparen, zodat hij tegen het einde van de race Lando Norris kon gaan aanvallen. Echter, daar slaagde hij niet helemaal in: 'Norris' banden waren nog goed en ik had nooit echt een duidelijke kans. Ik dacht aan het grote plaatje en het behalen van punten was belangrijker voor het team.'
Verstappen was voorbereid
Niet alleen voor Perez was het belangrijk om strategisch om te gaan met het bandenverbruik. Ook Verstappen paste zich continue aan op wat er van hem gevraagd werd. Op geen enkel moment in de race hoefde de Nederlander zich daarom zorgen te maken over de concurrentie achter zich. 'Elke keer als iemand me probeerde te pushen in rondetijd, waren we in staat om te reageren en het gat te vergroten.'
Plaats reactie
0 reacties
Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.
Bekijk alle reacties