Norris blijft bij zijn punt over Verstappens bewegingen in de remzone: 'Maar Max wilde niet crashen' Formule 1
Formule 1

Norris blijft bij zijn punt over Verstappens bewegingen in de remzone: 'Maar Max wilde niet crashen'

Norris blijft bij zijn punt over Verstappens bewegingen in de remzone: 'Maar Max wilde niet crashen'

Lando Norris denkt niet dat hij of Max Verstappen hoeven te veranderen betreffende hun manieren van racen en vechten op de baan. Norris is wel van mening dat ze de crash in Oostenrijk hadden kunnen voorkomen, en hij blijft bij zijn standpunt dat Verstappen wel bewoog onder de remzone. Hij zou het fijn vinden als de FIA daarover meer context kan bieden in de regels.

Norris en Verstappen kwamen elkaar in Oostenrijk hard tegen toen ze vochten voor de zege. Het duel eindigde uiteindelijk in tranen, ze raakten elkaar in bocht drie nadat het gevecht het kookpunt bereikte. Norris was na afloop erg boos, maar is inmiddels afgekoeld. Hij gaf aan dat Verstappen zijn excuus absoluut niet aan hoefde te bieden en dat ze al hebben gepraat. Alles is weer koek en ei tussen de rijders. Er werd veel gezegd over de manier waarop Verstappen met Norris vocht. Vooral de Britse media vonden het agressief en overeenkomen met hoe hij vroeger vocht op de baan.

Craig Slater van Sky Sports vraagt de Brit tijdens de persconferentie van de FIA hoe het zit als Verstappen zijn rijstijl niet aanpast. 'Ik denk dat het duidelijk was dat dat gebeurde', zegt Norris eerst over zijn opmerkingen betreffende het bewegen in de remzone. 'Maar Max wil niet crashen. Hij wil zijn eigen race en kansen niet verpesten, en ik ook niet. Dus ik denk dat er zeker dingen zijn die ik iets anders moet doen', zegt Norris. 'Maar uiteindelijk denk ik niet dat hij veel gaat veranderen, en ik ook niet. Hadden we de crash kunnen vermijden? Zeker. Ik had meer naar de kerb kunnen gaan, maar er zijn twee kanten van het verhaal.'

De tekst gaat verder onder de afbeelding.

max verstappen lando norris oostenrijk 2024 3
Norris en Verstappen in the heat of the moment.

Grenzen moeten beter worden gedefinieerd

Verstappen kreeg uiteindelijk een tijdstraf voor het incident. De stewards vonden hem de schuldige. Zijn voorsprong was uiteindelijk groot genoeg om alsnog als vijfde te eindigen. 'Er zijn aan beide kanten dingen die we beter hadden kunnen doen of op een andere manier, maar over het algemeen denk ik dat het vermijden van een incident door niet te bewegen in de remzone daar het grootste onderdeel van is', geeft Norris aan.

'Ik denk dat dat iets is waar we voorzichtig mee moeten zijn. Dus dat is iets waar de FIA en de stewards zich bewust van moeten zijn, dat dingen op die manier makkelijker misgaan', vervolgt hij. 'Ik denk dat het zeker oké is als je tot een bepaald niveau agressief bent als je verdedigt, maar er zal een punt komen waarop er een grens is, en ik denk dat die gewoon op een iets betere manier moet worden gedefinieerd', besluit de McLaren-coureur.

Plaats reactie

666

0 reacties

Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.

Bekijk alle reacties

Meer nieuws