Sauber zal de komende twee jaar door het leven gaan als Stake F1 Team Kick Sauber. Titelsponsor Alfa Romeo vertrekt bij het Zwitserse team, dat tot de komst van Audi in 2026 nog op zoek was naar een nieuwe naamgever, die het in twee sponsoren gevonden heeft in Stake en Kick.com.
Alfa Romeo ging in 2018 een partnerschap aan met de Sauber-groep, waarna het team in 2019 omgedoopt werd tot Alfa Romeo Racing. Sindsdien kwamen Kimi Räikkönen, Antonio Giovinazzi, Robert Kubica, Valtteri Bottas, en Zhou Guanyu uit voor het Zwitserse team. Sauber werd echter overgekocht door Audi, dat vanaf 2026 de naamgever van het team zal zijn, waardoor de betrokkenheid van Alfa Romeo ten eind moest komen, en het sponsorcontract niet verlengd werd.
Sponsoren helpen bij overbruggingsperiode
In 2023 werd het team al omgedoopt tot Alfa Romeo F1 Team Stake, en vanaf 2024 gaat Sauber officieel door het leven als Stake F1 Team Kick Sauber, dat in de graphics zal worden ingekort tot Kick Sauber. Kick.com zal dus de naamgever van het chassis worden: de 2024-auto zal de Kick Sauber C44 heten. Kick.com is een Australisch bedrijf, dat zich richt op livestreaming-services. Het bedrijf werd pas in 2022 opgericht. Stake, eveneens een Australisch bedrijf met dezelfde eigenaren als Kick.com, is een van de grootste wedplatforms wereldwijd, en is vooral aanwezig in de online casino's. Stake stond dit jaar al een aantal races een sponsorplekje op de auto af aan Kick.com.
Alfa Romeo eindigde in 2023 op de negende plek in het kampioenschap, en lijkt vooral in te spelen op de komst van Audi, waarbij ook de nieuwe motorreglementen in 2026 om de hoek komen kijken. Bottas heeft een contract tot en met 2025, terwijl Zhou nog een éénjarig contract heeft. Audi zou onder meer geïnteresseerd zijn in Ferrari-coureur Carlos Sainz, die gezien de links tussen Carlos Sainz senior en Audi een voor de hand liggende keuze zou zijn voor de Duitse fabrikant.
Sauber blij met nieuwe naamgevers
'Bij Sauber draait het altijd al om motivatie, en het doorbreken van de standaard', reageert teamvertegenwoordiger Alessandro Alunni Bravi op de komst van nieuwe sponsor Kick.com. 'De samenwerking met Kick.com is de nieuwste en meest gedurfde weergave van de filosofie die ons drijft. Kick.com herdefinieert de manier waarop livestreaming wordt gedaan en zij zullen diezelfde aanpak hanteren in de wereld van de Formule 1. Met Kick.com is ons doel om de volgende stap te zetten in het vinden van nieuwe en innovatieve manieren om dichter bij onze fans te komen.'
Plaats reactie
0 reacties
Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.
Bekijk alle reacties