Nordic Entertainment Group-topman Peter Norrelund is zeer te spreken over de start van streamingplatform Viaplay in de Nederlandse markt. In 2021 verloor Ziggo Sport de rechten van de koningsklasse aan het Scandinavische bedrijf en sindsdien worden de uitzendingen rondom de Formule 1 gekenmerkt door een serieuzere en informatievere aanpak. Norrelund verdedigt het pad dat zijn bedrijf ingeslagen is.
In een interview met De Telegraaf geeft hij namelijk aan op de hoogte te zijn van de kritiek die Viaplay te verduren gekregen heeft in de eerste twee Grand Prix-weekenden. Onder meer Olav Mol wordt door de fans gemist, maar ook gaat het er in de studio anders aan toe dan toen Ziggo Sport de touwtjes nog in handen had. 'Ik zeg altijd: kennis voedt interesse. Formule 1 is zo’n ongelofelijk mooie sport, waarin zoveel verhalen zijn te vertellen', meldt Norrelund, die aangeeft geen champagneflessen te willen spuiten in de studio.
'Max Verstappen is een geweldig talent, maar Formule 1 is ook veel meer dan Max Verstappen alleen. We willen de kijker een zo compleet mogelijk inkijkje geven in deze globale sport', vervolgt hij. Viaplay poogt dit te doen door zo veel mogelijk experts te verzamelen met veel verstand van zaken. Denk hierbij aan Mika Häkkinen en David Coulthard, twee oud-Formule 1-coureurs met bakken aan ervaring, die in de pitstraat hun licht schijnen op actuele onderwerpen.
Norrelund: 'Natuurlijk hopen we dat Verstappen wint'
Dat de nadruk niet per se op Verstappen ligt in de uitzendingen neemt niet weg dat Nederlands succes alsnog gewenst is bij Viaplay. Norrelund licht toe: 'Natuurlijk hopen we in de Nederlandse studio dat Max wint. Maar we vinden het ook belangrijk om de mensen dingen bij te brengen, om bijvoorbeeld zo goed mogelijk uit te leggen wat de nieuwe regels inhouden.'
Door onder meer Christijan Albers, Giedo van der Garde en Tom Coronel als vaste analisten aan te trekken, willen ze de kijker informeren. 'Je hebt experts nodig die het klappen van de zweep kennen. Op locatie hebben we 25 man en vier cameraploegen', concludeert hij. Met de Formule 1 als pronkstuk wil Viaplay uitgroeien tot dé sportzender van Nederland.
F1 kijken op Viaplay
KPN laat nieuwe klanten die overstappen naar de provider het hele Formule 1-seizoen gratis bekijken met Viaplay. Bestaande KPN-klanten krijgen korting op Viaplay. De introductieprijs is 9,99 euro per maand en zal na verloop van tijd 13,99 euro worden. Klanten die zowel vast internet als een mobiel abonnement hebben bij KPN krijgen daar bovenop standaard vijf euro korting per maand.
Plaats reactie
0 reacties
Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.
Bekijk alle reacties