James Allison, ingenieur van het team van Mercedes, weet nog steeds niet waarom de Duitse renstal op een grote achterstand staat. Mercedes heeft porpoising grotendeels onder de knie, maar dat heeft de prestaties van de renstal nog niet significant verbeterd. Het stuiteren is momenteel nog steeds een groot probleem, waardoor de FIA technische richtlijnen heeft opgesteld. Allison is niet volledig tevreden met de oplossing van het bestuursorgaan.
Sky Sports sprak de ingenieur van Mercedes nadat de Formule 1-teams de eerste vrije training in Canada hadden verreden. Allison was niet tevreden met de snelheid 'Het ging niet heel erg goed', begint de Brit. 'Qua balans was de auto niet goed en daardoor waren de coureurs niet tevreden. Als we zo doorgaan dan hebben we geen goede race, dus dat moeten we veranderen.'
Mercedes heeft geen antwoord op problemen
In Montreal lijkt het team opnieuw niet competitief te zijn. Allison heeft geen antwoord waarom het team nog steeds zoveel moeite heeft om het gevecht aan te gaan met Red Bull Racing en Ferrari. 'We zagen het stuiteren gewoon niet aankomen, maar daar hebben we wat progressie in geboekt. De auto heeft gewoon heel erg weinig grip en het is over het algemeen gewoon geen competitief pakket. Waarom we niet competitief zijn, moet nog duidelijk worden.'
De ingenieur van de Duitse renstal weet wel waarom het team te maken kreeg met porpoising. 'Voor het gebruik van de windtunnel hebben we te maken met zeer restrictieve regels. In de windtunnel konden we het stuiteren niet goed nabootsen, dus daar hebben we niks kunnen. We hebben daarnaast ook de middelen niet om het gedrag van de auto te meten.' Meerdere teams zeiden eerder al dat het gedrag van de auto's niet goed te meten was in de windtunnel.
Allison: 'Wordt anders een chaotische situatie'
Om het stuiteren tegen te gaan, heeft de FIA technische richtlijnen opgesteld. Mercedes is blij dat de FIA luistert, maar het team is niet volledig tevreden. 'Het is mooi om te zien dat de FIA dit geen goede situatie vindt maar ik weet niet zeker of we de juiste weg zijn ingeslagen. We moeten weten wat de data is van alle andere teams, anders wordt het een chaotische situatie. Dan kan de FIA zonder bewijs zeggen dat een team binnen de perken opereert', aldus Allison.
Plaats reactie
0 reacties
Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.
Bekijk alle reacties