Andrew Shovlin, technisch directeur van Mercedes, denkt dat Mercedes een goede kans heeft om met P2 in het constructeurskampioenschap naar huis te gaan, wanneer ze de juiste afstellingen voor de auto in Abu Dhabi weten te vinden. Verder heeft de technisch directeur ook de botsing tussen Max Verstappen en George Russell in Las Vegas geanalyseerd.
Shovlin vertelde in de race debrief van Mercedes dat het helemaal niet voelt alsof het seizoen ten einde komt voor zijn team. De renstal komt juist nu op stoom, 'omdat we een behoorlijk groot gevecht met Ferrari hebben om de tweede plaats in het kampioenschap.' Shovlin heeft er vertrouwen in dat Mercedes een goede kans heeft om in Abu Dhabi P2 vast te houden. 'Abu Dhabi is een goed circuit, er zijn verschillende bochtensnelheden: heel snel, langzaam, veel middelmatige snelheden. De veranderingen die ze aan het circuit hebben aangebracht, hebben de karakteristieken van het circuit behoorlijk veranderd', legt Shovlin uit.
De technisch directeur legt vervolgens ook uit wat voor een effect de veranderingen op de bolide kunnen hebben dit weekend. 'Het downforce-niveau is nu verschoven naar een lagere vleugel, dus sneller op de rechte stukken. We hopen dat de auto daar goed presteert. We hebben goede prestaties laten zien op verschillende recente circuits, vooral op zondag, het racetempo was goed', is Shovlin positief.
Wel is de Brit blij dat het een 'gewoon' weekend is in Abu Dhabi, en dat Mercedes drie vrije trainingen heeft om de juiste afstellingen te vinden. 'We hopen dat we de auto in een goede positie kunnen krijgen en dan is het cruciaal, want het is geen sprintrace, dat je drie uur vrije trainingstijd hebt om aan de set-up te werken en over de banden te leren. We zijn optimistisch dat we een sterk weekend kunnen hebben.'
Russell moest Verstappen ruimte laten
Shovlin bespreekt ook nog het incident tussen Russell en Verstappen in Las Vegas, waarbij de twee elkaar tegenkwamen in ronde 25. Op de vraag hoe het nu uiteindelijk de schuld van Russell was, antwoordt Shovlin dat dat vooral kwam doordat Verstappen aan de binnenkant inhaalde. 'Als je aan de binnenkant zit, hoef je alleen maar met jouw voorwiel ten hoogte van het achterwiel van de andere auto te zitten, en de andere auto moet je dan de ruimte om te racen geven.' Russell had echter Verstappen niet gezien, waardoor de botsing plaatsvond en Russell uiteindelijk er een straf voor kreeg.
Plaats reactie
0 reacties
Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.
Bekijk alle reacties