Lawson vindt rol als reserverijder 'teleurstellend': 'Proberen er het beste van te maken’ Formule 1
Formule 1

Lawson vindt rol als reserverijder 'teleurstellend': 'Proberen er het beste van te maken’

Lawson vindt rol als reserverijder 'teleurstellend': 'Proberen er het beste van te maken’

Het jonge talent Liam Lawson, die onlangs de kans kreeg om Daniel Ricciardo te vervangen bij het AlphaTauri, zal ik Qatar weer plaats nemen achter het stuur van de Formule 1-auto. Het is recentelijk bekend geworden dat Lawson geen stoeltje heeft bij AlphaTauri voor volgend seizoen. Lawson deelt in een persbericht van AlphaTauri zijn ervaringen en vooruitzichten voor de komende Grand Prix van Qatar.

‘De hele ervaring in Japan was goed’, begon Lawson. Hij beschreef hoe de week buitengewoon druk was vanwege de grote media-aandacht en diverse evenementen. ‘Maar het was allemaal behoorlijk leuk, en het weekend zelf was om van te genieten'

Een van de hoogtepunten van zijn optreden in Japan was zijn indrukwekkende start in de race, iets wat hij al een tijdje nastreefde. 'Voor het eerst sinds Zandvoort kreeg ik een goede start in de race', merkte Lawson op. Hij benadrukte het belang van het samenstellen van de juiste procedure, die aanzienlijk verschilt van wat hij gewend was in de Super Formula. ‘Het is goed dat ik het heb gedaan, want het heeft zeker geholpen, en nu zal ik blijven werken aan de starts om ze goed te blijven uitvoeren.’

Met de Grand Prix van Qatar voor de boeg, sprak Lawson over de onzekerheden rondom het prestatieniveau van het team en de effectiviteit van de geplande upgrades. Hij wees erop dat de uitdagingen in Japan voornamelijk lagen in de hogesnelheidssectoren, met name in sector 1, en dat er nog veel te leren valt over het nieuwe pakket. Lawson erkende dat Qatar mogelijk niet het meest geschikte circuit is voor hun auto, maar benadrukte dat leren tijd kost.

Met betrekking tot het circuit in Qatar, dat hij in de simulator verkende, beschreef Lawson het als een zeer snel en uniek circuit, met weinig lagesnelheidsbochten. Hij verwachtte dat het rijden daar opwindend zou zijn, maar benadrukte dat het essentieel is om het maximale uit de auto te halen, gezien de beperkte vrije trainingstijd en de veranderende omstandigheden 's nachts. ‘Het is echter ook een sprintraceweekend, dus tegelijkertijd maakt dat het behoorlijk lastig, vooral in mijn situatie. Ik heb hier nog nooit gereden, dus aan het sprintraceweekend beginnen zal extra moeilijk zijn’, legt de Nieuw-Zeelander uit.

Onzekere toekomst voor de Nieuw-Zeelander

Tot slot sprak Lawson over zijn toekomst als reserverijder in de Formule 1. ‘Natuurlijk is mijn doel om fulltime in de Formule 1 te zijn, dus hoe teleurstellend het ook is, het is nog steeds mijn doel, en het gaat er nu om ervoor te zorgen dat ik dat in de toekomst kan realiseren. Op dit moment heb ik nog steeds deze kans om te blijven proberen iets te laten zien, en ik zal proberen er het beste van te maken’, aldus Lawson. De Nieuw-Zeelander geeft aan zich ook volledig te gaan richten op de laatste ronde van het Super Formula-kampioenschap op Suzuka, waar hij zijn ervaringen in de Formule 1 zal gebruiken om te schitteren.

Stem op F1Maximaal voor Website van het Jaar en maak kans op een PlayStation 5 en veel meer!

Plaats reactie

666

0 reacties

Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.

Bekijk alle reacties

Meer nieuws