Christian Horner heeft gemerkt dat de Netflix-serie Drive to Survive ook een positieve invloed heeft gehad op het team van Red Bull Racing. De Oostenrijkse renstal heeft in de afgelopen jaren meerdere sponsoren weten aan te trekken en de meeste kwamen uit de Verenigde Staten. Voor de Formule 1 is de Amerikaanse markt van cruciaal belang en met de Netflix-serie kan de sport nu de vruchten ervan plukken.
In de afgelopen jaren was het voor de Formule 1 belangrijk om eindelijk het Amerikaanse publiek voor zich te winnen, zeker na het debacle in 2005. Netflix zorgde uiteindelijk voor een helpende hand voor de sport. 'We hebben enorme groei gezien', zegt Horner bij Bloomberg. 'Het hele fenomeen met Drive to Survive heeft de Formule 1 geïntroduceerd bij een heel nieuw publiek, een jonger publiek en zeker ook een Amerikaans publiek.'
Max Verstappen had voor het 2021-seizoen zo zijn bedenkingen bij Drive to Survive. Horner, die wel vaak als één van de hoofdrolspelers fungeert, is blij met de aantrekkingskracht van de show. 'Het gaat momenteel geweldig met de Formule 1. Wat Drive to Survive uitstekend heeft gedaan, is uitleggen hoe de sport in elkaar zit, het aantrekken van een nieuwe schare fans, die jonger en ook vaker vrouwelijk zijn. Bovendien laat het zien wat er achter de schermen gebeurt. Het is soms een beetje als The Kardashians op wielen.'
Red Bull lift mee op succes Drive to Survive
De hernieuwde interesse in de koningsklasse van de autosport betekent ook dat de Formule 1-teams meer partners kunnen aantrekken. Red Bull heeft daar ook van kunnen profiteren en heeft al met verschillende sponsoren deals weten te sluiten. Ook Ford gaat samenwerken met de Oostenrijkse renstal. 'Van de 25 nieuwe partners die we de afgelopen drie jaar binnen hebben weten halen, hebben er 21 hun uitvalsbasis in de Verenigde Staten. Drie daarvan staan in de Fortune 500', doelt Horner op de lijst met Amerikaanse bedrijven met de hoogste omzet.
Plaats reactie
0 reacties
Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.
Bekijk alle reacties