Het nieuwe jaar in de Formule 1 lijkt voor Ferrari opnieuw cruciaal te worden. De Italiaanse renstal had in 2019 veruit de sterkste motor, maar het chassis schoot tekort om een serieuze bedreiging voor Mercedes te vormen. In 2020 lijkt men daarom vol op de aanval te gaan.
De goed ingevoerde sportkrant Gazzetta dello Sport heeft achterhaald dat de voorvleugel van de nieuwe bolide flink zal veranderen. Daarmee moeten de auto's meer snelheid in de bochten kunnen behouden. Naast de voorvleugel zal Ferrari ook aerodynamische aanpassingen doorvoeren, om de bolide van meer grip te voorzien.
Ferrari voert veel wijzigingen door
De aerodynamische veranderingen hebben nóg een belangrijk voordeel: de banden. In 2019 was het namelijk vaak Ferrari dat te kampen had met problemen als het aankomt op het op temperatuur houden van de banden. Opvallend is dat Ferrari's voorvleugel volgens de Italianen vele malen slechter was dan die van Mercedes.
Naast de nieuwe voorvleugel en aerodynamische aanpassingen komt Ferrari ook met een heave demper-systeem. Dat is opvallend, want dat systeem is vanaf 2021 verboden. Met dat systeem wordt de demping beter verdeeld over de banden en dat moet de snelheid in de bochten weer bevorderen. Hoe goed de Ferrari echt is, wordt vanaf zondag 15 maart duidelijk. Dan staat de Grand Prix van Australië op de kalender. (Foto: Ferrari F1 Media)
Plaats reactie
0 reacties
Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.
Bekijk alle reacties