Tijdens de tweede vrije training voor de Grand Prix van Stiermarken deelden de verschillende coureurs hun bevindingen over de weersomstandigheden. Met name in het begin hielden de rijders zich bezig met mogelijke regenval. Toen het begon te druppelen, leek het echter mee te vallen. Zo liet ook Gianpiero Lambiase weten aan Max Verstappen, van wie hij de race-ingenieur is.
‘Geen groot gevaar wat betreft het weer momenteel', luidt het oordeel van Lambiase tegen Verstappen. In de eerste paar minuten hadden de coureurs wel even moeite met de omstandigheden. Zo ging onder andere de Nederlander, maar ook Lewis Hamilton van de baan in bocht 3. Carlos Sainz maakte twee bochten verderop een fout en spinde zijn Ferrari in de rondte.
‘Ik had een spin, misschien kwam ik net in de grindback terecht.’ De Spanjaard reed daarmee zijn setje harde banden aan gort. Het bevestigde tevens de problemen van de coureurs met de lichte regenval. De spin van Sainz kwam nadat hij eerder nog aangaf dat het wel meeviel met de bui over het circuit. Het stopte met regenen met nog zo'n drie kwartier te gaan.
Versnellingsbak Tsunoda doet raar
Ondertussen kende Yuki Tsunoda een klein, maar irritant probleempje met zijn AlphaTauri AT02. De versnellingsbak in zijn bolide schakelde niet helemaal op de juiste manier: ‘F*ck f*ck, mijn auto kwam in false neutral.’ Dat wil zeggen dat de versnellingsbak terugschakelt naar neutraal, maar dat de positie van de schakelaar niet op de oorspronkelijke plek staat.
Bottas spint in pitstraat
Nog een opvallend moment dan, want Valtteri Bottas spinde in de pitstraat. Hij wilde net wegrijden van zijn pitcrew en in een poging om zijn banden op te warmen, verloor de Mercedes-coureur de controle. Enkele heren van de McLaren-pitcrew werden nipt ontweken. Paul Thomas, sportief directeur van het Britse team, reageerde over een boordradio naar de FIA: 'Dat was belachelijk, hij had één van onze jongens kunnen aanrijden.'
Plaats reactie
0 reacties
Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.
Bekijk alle reacties