Red Bull Racing en Max Verstappen besloten in 2022 om Sky Sports F1 te boycotten, nadat Ted Kravitz herhaaldelijk moeite had om objectief te blijven in zijn verslaggeving. Nu er drie Britten zijn, die meestrijden om de overwinning, en daarbij regelmatig Verstappen weer als rivaal tegenkomen, lijkt Kravitz steeds meer in oude patronen terug te vallen. Na de race in Hongarije kon de Brit het niet laten om een aantal keer te sneren naar de Red Bull-coureur.
Na afloop van de races maakt Kravitz bij zijn item Ted's Notebook steevast een wandeling door de paddock, om daarbij het weekend per team nog eens door te nemen. De Engelsman trapte af bij de winnaars: McLaren. 'Het was een perfecte start voor Oscar Piastri, waar Lando niet de perfecte start had', zo opent Kravitz bij zijn item. 'Dat kostte Lando de race, want doordat hij geen perfecte start had, kwam hij aan de buitenkant (van Piastri, red.) te zitten bij de eerste bocht. Daardoor werd hij een beetje wijd gedrukt, door zijn teamgenoot, Oscar Piastri', zegt Ted Kravitz, die Norris alleen bij voornaam noemt en de anderen met voor- en achternaam.
'Lando drukte daardoor Max Verstappen weer wijd, of Max Verstappen had het idee dat hij naast de baan gedrukt wordt', zo herstelt Kravitz zich snel. 'Max Verstappen pakte een voordeel naast de baan. Het verhaal begon daar pas mee. Het was zo'n interessante race, maar uiteindelijk deed Lando het juiste', vindt de verslaggever over het feit dat Norris besloot om niet zijn tweede Grand Prix-zege te pakken, maar teamgenoot Piastri zijn eerste overwinning te gunnen.
Piastri ziet nog verbeterpunten
Kravitz spreekt vervolgens racewinnaar 'Oscar Piastri' aan: 'Het voelt geweldig aan. Wat een dag! Wat een auto! En wat een teamprestatie', roept Piastri uit. 'We hadden een dominante auto, en ik deed het grootste deel van het werk al bij de start. Er zijn wel nog wat dingen waar ik aan wil werken natuurlijk, maar ik ben heel erg blij dat ik dit resultaat gepakt heb, en het is geweldig dat ik mijn eerste zege binnen heb', luidt de reactie van de jonge Australiër.
De tekst gaat verder onder de afbeelding.
De 23-jarige vertelt vervolgens over zijn verbeterpunten. 'De tweede helft van de race was van mijn kant niet zo sterk als ik gehoopt had. De laatste stint was niet slecht, maar niet zo goed als het had kunnen zijn. Om regelmatig te kunnen winnen in deze sport, moet je constant op de toppen van je kunnen presteren. Dat probeer ik dan ook te doen. Dit is een circuit waar ik het vorig jaar in de race nog heel lastig had', zo blikt Piastri terug. 'Het grootste deel van de race ging deze keer wel goed. Ik heb sinds vorig jaar enorme stappen weten te zetten, maar ik moet wel nog wat stappen zetten', aldus de nuchtere Australiër. 'Daar ga ik ook aan werken, maar we doen ook al veel dingen goed.'
Verstappen wordt aangepakt
Kravitz wandelt vervolgens verder, tot hij bij Red Bull aankomt. Daar begint hij met zijn review van de clash tussen Verstappen en Lewis Hamilton. 'Red Bull noemt het een race-incident', zegt Kravitz vol ongeloof over het incident dat door Hamilton ook een race-incident genoemd werd. 'Dat is wat Red Bull doet als het Verstappens fout is, ook al noemt verder iedereen het Verstappens fout. Hij miste zijn rempunt, en zou rechtdoor geschoten zijn als Lewis niet had ingestuurd. Nou ja, Lewis stuurde niet in: Lewis was daar al, en Max vloog over zijn wiel', zo herstelt Kravitz zich voor een tweede keer.
Verstappen kampte in de race ook met een afstelling, die niet naar wens was. 'Daardoor eindigde Max niet op het podium. Hij was op dat moment op Hamilton aan het jagen. Ze moesten qua afstelling de achterbanden beschermen. Daardoor had Max onderstuur, en er is niks dat Max meer haat dan onderstuur. Daardoor werd zijn weekend vanaf de start al gecompromitteerd, ondanks dat ze hier upgrades meenamen.'
Kravitz stipt aan dat Verstappen het hele weekend niet in een best humeur was. 'Hij was daardoor nogal geprikkeld, want de auto deed niet wat hij wilde. Daarna was hij geprikkeld, omdat ze langer doorreden voor de pitstop. Max had het idee dat ze dat beter niet hadden kunnen doen, maar dan had hij dat misschien duidelijker moeten maken op de radio, al zal hij zelf roepen dat hij dat al gedaan heeft. Hij noemde het een piep-strategie.'
De tekst gaat verder onder de afbeelding.
'Vervolgens ging hij los op GP (Gianpiero Lambiase, red.), toen GP sarcastisch zei dat hij zijn banden rustig op temperatuur had gebracht. Hun relatie is prachtig', lacht Kravitz. 'Dat was de laatste druppel voor Max. Je moet meeleven met Red Bull op veel fronten. Max moest met deze auto leven, en je moet met GP meeleven vanwege het boordradioverkeer. Je moet ook met het strategische team onder leiding van Hannah Schmitz en Will Courtney meeleven, want zij kregen de volle laag', aldus de Britse pitreporter.
Plaats reactie
0 reacties
Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.
Bekijk alle reacties