Mercedes heeft een trucje van Red Bull Racing gekopieerd waardoor de topsnelheid van de W14 hoger moet liggen dan die van zijn voorganger. Dat meldt het doorgaans goed geïnformeerde Auto, Motor und Sport woensdagmiddag. Met het trucje was de Red Bull RB18 vorig seizoen dominant op de rechte stukken.
Het gaat om een trucje aan de achterkant van de auto, zoals oktober vorig jaar al werd beschreven. Red Bull zorgde daarmee voor dat de achterkant van de wagen zakte op hoge snelheid, wat de luchtweerstand vermindert en de topsnelheid op zijn beurt weer verbetert. Dat kan dankzij conventionele veren en dempers die inklappen. Opvallend, want als de wagen stilstaat, merk je daar niks van. Dan is er juist sprake van een grote bodemvrijheid.
Auto, Motor und Sport heeft begrepen dat Mercedes met eenzelfde soort truc is gekomen, waarbij de achterkant van de W14 zakt op hoge snelheid om de topsnelheid te verbeteren. De W13 kampte vorig seizoen namelijk met veel luchtweerstand en daar moest voor komend seizoen verandering in komen. Met het kopiëren van het trucje moet dat probleem verholpen worden.
Mercedes wil porpoising verhelpen
Het moet er in ieder geval voor zorgen dat de W14 meer allround is dan zijn voorganger, iets wat Lewis Hamilton en George Russell hebben geëist binnen hun team. Ze willen ook een voorspelbare auto, die in balans is in allerlei soorten bochten. Ook het gestuiter moet verholpen zijn en wel door aanpassingen aan de vloer en andere aerodynamische componenten.
Formule 1 live kijken komend seizoen? Bestel Viaplay of F1TV of neem een kijkje op onze Formule 1 tv-pagina.
Plaats reactie
0 reacties
Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.
Bekijk alle reacties