'Hoofdsponsor voorkomt op het nippertje breuk met Mercedes na gespannen onderhandelingen' Formule 1
Formule 1

'Hoofdsponsor voorkomt op het nippertje breuk met Mercedes na gespannen onderhandelingen'

'Hoofdsponsor voorkomt op het nippertje breuk met Mercedes na gespannen onderhandelingen'

Sir Jim Ratcliffe en het team van Mercedes stonden vorig jaar op het punt om uit elkaar te gaan na gespannen onderhandelingen over de voorwaarden van de sponsorovereenkomst van Ineos met het team, meldt de Telegraph. De sponsor had vorig jaar ook al problemen met voetbalclub Manchester United en ook de relatie met Mercedes kwam onder druk te staan. Een breuk werd op het allerlaatste moment voorkomen, maar Ineos was niet op de auto van Mercedes te vinden tijdens het Formule 1-evement in Londen.

Mercedes en Ineos hebben al jarenlang een sponsorovereenkomst. De hoofdsponsor van de Duitse renstal heeft nota bene een derde van de aandelen van het Formule 1-team in handen. Telegraph Sport meldt echter dat Mercedes-Benz, het Duitse autobedrijf dat samen met Ineos en Mercedes-teambaas Toto Wolff elk een derde van het Formule 1-team bezit, financiering had gezocht om Ratcliffe uit te kopen. De onderhandelingen met Ineos verliepen namelijk stroef en de partijen stonden op het punt om een stekker uit de deal te trekken.

Volgens de bronnen van Telegraph Sport veranderde Ratcliffe echter op het laatste moment van gedachte, waardoor de sponsorovereenkomst nog altijd in leven is. Desondanks is het een nieuw hoofdstuk van de problemen van Ineos. Het bedrijf zou namelijk in financiële problemen zitten, waardoor de sportportfolio van Ratcliffe steeds meer deuken op begint te lopen. Zo zijn er al een tijdje problemen met de voetbalclub Manchester United. De fans zijn immers niet blij met de inmenging van Ratcliffe.

Een woordvoerder van Mercedes vertelde aan Telegraph Sport echter dat de sponsoring door Ineos 'voortdurend en stabiel' is, dat het aandelenbelang van het bedrijf 'niet ter discussie staat' en er werd ontkend dat er aanvullende financiering was geregeld. De woordvoerder gaf echter wel aan dat het Ineos-logo minder prominent op de auto zal staan. Op de vorige auto's stond het logo van het bedrijf naast de luchtinlaat boven de cockpit. Hoe Mercedes het logo gaat vormgeven, is nog niet duidelijk.

Mercedes toont nieuwe auto

Wat wel duidelijk is geworden, is dat het logo inderdaad verdwenen is van zijn prominente plek op de auto. Tijdens het lanceringsevenement van de Formule 1 in Londen werd ook het doek van de nieuwe Mercedes-bolide gehaald. De W16 rijdt grotendeels met dezelfde kleurstelling als vorig jaar, maar het rode vlak bij de luchtinlaat is verdwenen. Daar stond eerder ook het logo van Ineos, maar op dit moment is het slechts een grijs vlak.

De tekst gaat verder onder de afbeelding.

'Hoofdsponsor voorkomt op het nippertje breuk met Mercedes na gespannen onderhandelingen'
Het Ineos-logo is verdwenen op de Mercedes-bolide. 

De spanningen met Ineos zijn een nieuwe grote verandering voor de Duitse renstal. Zo verloor het team aan het begin van het seizoen Lewis Hamilton, die de overstap naar het team van Ferrari maakt. George Russell krijgt hierdoor te maken met jongeling Andrea Kimi Antonelli, die na één seizoen in de Formule 2 de stap naar de koningsklasse van de autosport maakt. Er was eerder wel positief sponsornieuws voor Mercedes: de Duitse renstal werkt nu immers samen met Adidas.

Plaats reactie

666

0 reacties

Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.

Bekijk alle reacties

Meer nieuws