Pierre Gasly denkt niet dat hij met de huidige generatie Formule 1-auto's dichter bij Max Verstappen zou staan dan in 2019. Dat jaar waren de twee teamgenoten bij Red Bull Racing, al duurde die samenwerking maar een halfjaar. Door tegenvallende prestaties werd Gasly teruggezet naar het voormalige Toro Rosso.
De Fransman had veel moeite met de stabiliteit van de RB15 aan de achterkant. Verstappen had daar aanzienlijk minder last van en kende de hele eerste seizoenshelft geen problemen om Gasly te verslaan. In tegenstelling tot 2019 staan de auto's in 2022 een stuk lager bij de grond aan de achterkant, wat de 25-jarige zou moeten helpen op weg naar betere resultaten.
Gasly heeft nog altijd last van instabiele achterkant
Gasly zegt in gesprek met Motorsport-Total.com dat de achterkant voor hem nog steeds een probleem vormt, ditmaal met de AlphaTauri-bolide: 'Dat is nog steeds iets waar we mee worstelen. Ik denk dat het echt afhangt van de eigenschappen van de auto. Red Bull heeft bijvoorbeeld veel downforce op de achteras, waar wij juist niet genoeg van hebben. Dus ik denk dat het echt afhangt van in welke auto je rijdt.'
De voormalig GP2-kampioen denkt dan ook niet dat hij het dit jaar beter zou dan tegen Verstappen dan in 2019: 'Niet echt. Het hangt van de factoren af, maar ik denk niet dat de balans mij toen beperkte. Iedereen heeft de indruk dat het rijden nu totaal anders is dan in voorgaande jaren, al is het eigenlijk niet zo anders. Ik denk dat het meer het gevoel is. De auto's zijn zeker stijver en we staan een stuk lager dan vorig jaar.'
Also read
Herbert over Gasly: 'Hij moet Red Bull verlaten'
Nog een jaartje AlphaTauri: doet Gasly er goed aan om te blijven?
Wint Verstappen ook in 2022 de GP van Frankrijk? Zet in en krijg minstens 2,20 keer je inzet terug!
Als je verantwoord speelt, houd je het leuk. Wat kost gokken jou? Stop op tijd, 18+.
Plaats reactie
0 reacties
Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.
Bekijk alle reacties