Het voorzichtige optimisme dat gisteren bij Mercedes heerste is vandaag hard de kop in gedrukt. De zaterdag liep allesbehalve zoals gehoopt en het team moet zichzelf weer herpakken. Toch zijn er ook positieve dingen mee te nemen, want de terugval heeft geholpen om het probleem waar het team mee kampt beter te begrijpen, aldus Wolff.
Tegenover Sky laat Wolff weten dat de auto dit weekend absoluut niet beter te besturen is dan de voorgaande weekenden. 'Nee, absoluut niet. Ik denk dat we een presterende auto hebben gezien in VT2 die we op de sweet spot hebben gekregen, maar vandaag in VT3 zaten we er compleet naast met de experimenten die we deden', zo zag hij dat het team de verkeerde kant op ging met de afstelling.
Toch is dat niet helemaal voor niets geweest, want het team lijkt daardoor beter te begrijpen waar het fout gaat. 'Ja, we hebben een beter idee. De terugval van gisteren naar vandaag hielp daarbij. Het is nooit één ding dat verantwoordelijk is of een auto presteert of niet. We hadden een goede auto in VT2 gisteren en die hebben we verslechterd, en we begrijpen het', aldus de teambaas.
Veranderingen hielpen niet
Ook Andrew Shovlin zag dat zijn team een moeilijke dag kende in Miami, nadat de vrijdag er nog zo veelbelovend uitzag. 'We hadden een paar moeilijke sessies vandaag, na wat gisteren reden tot optimisme leek te zijn. Om de een of andere reden hadden we de hele dag een gebrek aan grip achter en dat zorgde voor een erg onvoorspelbare auto voor de coureurs', zo opende hij in een persbericht.
De veranderingen die het team doorvoerde voor de kwalificatie hielpen niet, en dus moet het team morgen het beste maken van de startposities. 'Voor de kwalificatie hadden we wat veranderingen doorgevoerd om de balans en de stuiterbaarheid te verbeteren, maar het probleem bleef en zodra de achterkant begon te glijden, kregen we te maken met oververhitting. We moeten nu het beste maken van onze startposities, zesde en twaalfde.'
Hoe de race eruit gaat zien blijft gissen, doordat er geen longruns gedaan konden worden. 'Door de rode vlaggen hebben we weinig long-run data van gisteren, maar dat is bij alle teams zo. Als het zo heet is als vandaag, dan zullen degradatie en oververhitting aanzienlijk zijn. Dat kan mogelijkheden creëren in de strategie, maar uiteindelijk zal het racetempo de doorslag geven en de vraag of het mogelijk is om in te halen.'
Plaats reactie
0 reacties
Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.
Bekijk alle reacties