Red Bull Racing noteerde tijdens de afgelopen testdagen op het Bahrain International Circuit de hoogste topsnelheid. Daarmee behoudt de Oostenrijkse renstal haar voordeel op de rechte stukken, maar dit voordeel is wel gekrompen ten opzichte van Ferrari. De voorsprong op het team van Mercedes blijft echter wel heel groot. De Zilverpijlen hebben de hoop echter wel gevestigd op een upgrade die tijdens het eerste Grand Prix-weekend op de auto zal worden gezet.
Afgelopen seizoen was Red Bull van de topteams duidelijk de snelste op de rechte stukken. Hierdoor had Max Verstappen een groot voordeel ten opzichte van Charles Leclerc, die na de zomerstop niet echt meer als titelconcurrent kon worden beschouwd. Dit voordeel heeft Red Bull nog steeds, aangezien de RB19 met een snelheid van 326,9 kilometer per uur de snelste was in een rechte lijn volgens de berekeningen van Auto, Motor und Sport. Ferrari geeft echter niet al te veel toe op Red Bull met een topsnelheid van 326,6 kilometer per uur.
Hiermee lijkt Ferrari dus een belangrijk gat te hebben gedicht. Vorig seizoen stond de F1-75 vooral bekend om de stabiliteit in de bochten, maar verloor het veel terrein op de rechte stukken ten opzichte van Red Bull. De Italiaanse renstal probeerde met een upgrade gedurende het seizoen een stap te kunnen zetten. Ferrari richtte zich op de vloer en ging met kleinere vleugels rijden, maar de downforce die werd gegenereerd door de vloer was niet efficiënt genoeg, waardoor de achterstand op Red Bull alleen maar groter werd.
Mercedes vestigt hoop op upgrade
Voor Mercedes is er nog werk aan de winkel als het aankomt op rechtelijnsnelheid. De Duitse renstal noteerde een topsnelheid van 321,1 kilometer per uur, waardoor de achterstand op Red bull ruim vijf kilometer per uur is. Mercedes kan echter de hoop vestigen op een upgrade die het zal brengen voor de Grand Prix van Bahrein van aankomend weekend. 'Er komt een nieuwe achtervleugel aan', weet Auto, Motor und Sport. 'De ingenieurs gaven toe dat ze tijdens de testdagen reden met een vleugel die nog steeds te veel luchtweerstand genereerde.'
Plaats reactie
0 reacties
Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.
Bekijk alle reacties