Mick Schumacher mist het racen heel erg, maar is zeer dankbaar voor zijn rol bij Mercedes waarbij hij kan zien hoe de Duitse renstal opereert en waarom ze zo succesvol zijn. Hoe dan ook blijft het voor hem het ergste om in de garage te zitten en huidige grid naar buiten te zien rijden en te doen wat Schumacher het liefst zelf zou doen.
Nadat Schumacher voor het 2023-seizoen bij Haas werd vervangen door Nico Hülkenberg was het duidelijk dat er geen zitje voor hem zou zijn. Ook in de toekomst lijkt er nergens plek voor de jonge Duitse te zijn. Kort na de aankondiging van zijn vertrek kwam de volgende aankondiging, namelijk dat hij een rol als test- en reservecoureur bij Mercedes op zich zou nemen. Bij de Duitse renstal zijn ze erg blij met hem, met name met zijn werk in de simulator. 'Reservecoureur zijn geeft je veel inzichten, vooral bij Mercedes', zegt Schumacher in gesprek met Top Gear.
'Ik mis het racen, eerlijk gezegd', gaat de Duitser verder, die dat al vaker heeft benadrukt. 'Maar het belangrijkste dat ik heb geleerd sinds ik van Haas naar Mercedes ben overgestapt, is hoe het team opereert, welke tools ze hebben, hoe ze deze gebruiken, en de communicatie. Dat zijn grote leerpunten. Het heeft me op veel manieren de ogen geopend en duidelijk gemaakt waarom Mercedes zo succesvol is', verklaart Schumacher. 'Het ergste is om in de garage te zitten en iedereen naar buiten te zien rijden en te doen wat je het liefste doet.'
Toekomst in de F1 lijkt kleiner en kleiner in Schumachers spiegels te worden
Hoewel het er inderdaad op lijkt dat er in 2024 geen plek is op de F1-grid, werd Schumacher nog wel even gelinkt aan een zitje bij AlphaTauri en bij Williams. Halverwege het seizoen werd Nyck de Vries namelijk ontslagen, en toen werd er aan Schumacher gedacht, maar uiteindelijk werd Daniel Ricciardo in dat stoeltje gezet. Volgens de geruchten in de paddock heeft Mercedes-teambaas Toto Wolff met Williams-teambaas James Vowles om de tafel gezeten, maar was Vowles niet onder de indruk van de data van Schumacher. Alpine heeft echter ook interesse in hem, maar dan in een andere categorie: het World Endurance Championship (WEC).
Daar zou hij dan in de LMDh-bolide terechtkomen. Een test is al gedaan. Terwijl dit positief is, was de Formule 1 altijd het doel van de zoon van Michael Schumacher. Gaan deze 'tegenslagen' dan niet een keer zijn tol eisen? 'Het hebben van de juiste mensen om je heen helpt', zegt Schumacher. 'Je moet proberen mentaal in de juiste ruimte te zijn en proberen het beste uit de situatie te halen, zodat je, wanneer dat nodig is, in de positie kunt zijn om in te springen en klaar te zijn om te gaan', sluit Schumacher af.
Plaats reactie
0 reacties
Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.
Bekijk alle reacties