AMuS-journalist Michael Schmidt weet het zeker, wanneer de Formule 1 definitief af stapt van de MGU-H, zullen zowel Audi als Porsche in 2026 de Formule 1 in stappen. De voorwaarden die nu worden besproken tussen de teams en de fabrikanten zorgen ervoor dat de Duitse fabrikanten van de Volkswagen Group zich bij de sport willen voegen.
Dat vertelt Schmidt in zijn podcast voor Auto Motor und Sport. Volgens de journalist moet er een beslissing worden genomen voorafgaand aan de Turkse Grand Prix. De teams krijgen naar alle waarschijnlijkheid vrij spel met het ontwikkelen van het cilinderhoofd, verder zal de nieuwe krachtbron gestandaardiseerd worden.
'Als de reglementen geformuleerd worden zoals zij het bedacht hebben, dan zullen Audi en Porsche erbij zijn in 2026. Het verdwijnen van de MGU-H was een harde voorwaarde. Zodra die verdwijnt, is het zeker dat de beide motorenfabrikanten de Formule 1 in stappen', legt Schmidt uit.
V6 blijft behouden voor 2026
Daarnaast zal het elektrische gedeelte van de motor zo'n 350 KWh moeten opleveren aan vermogen. 'Stefano Domenicali, CEO bij Liberty Media, vertelt dat het er op het moment goed uitziet. De motor van de toekomst wordt naar alle waarschijnlijkheid een V6-motor. Er gaan daarnaast ook geruchten dat alle kracht zich zal centreren rond de achteras', legt Schmidt uit in de podcast.
Dat is overigens niet het enige dat besproken gaat worden, wanneer men het heeft over de reglementen voor 2026. Ook zal er worden gekeken naar 'actieve aerodynamica'. Dat zou betekenen dat de vleugelstanden constant veranderen om de rij eigenschappen van de bolides, en de kracht op de achterbanden, op te heffen.
Plaats reactie
0 reacties
Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.
Bekijk alle reacties